کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تحریم انتخابات: انواع تهدید زندانیان توسط مقامات زندان قزلحصار برای اخذ رای

۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


پیش از این زندانیان اجتماعی در زندان‌های مختلف از جمله زندان قزلحصار، با صدور یک بیانیه انتخابات حکومتی را تحریم کرده‌ بودند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۸تیرماه ۱۴۰۳، مقامات زندان قزلحصار با تهدید زندان‌ را مجبور به شرکت در انتخابات می‌کنند گزارشی که در زیر می‌خوانید از درون زندان قزلحصار در رابطه با انواع تهدید مقامات زندان برای رای دادن زندانیان ارسال شده است که عینا آنرا منعکس می‌کنیم.

فیلم‌های کسادی صندوق‌ها و تحریم گسترده انتخابات ریاست جمهوری توسط مردم

زندانی سیاسی یاور فتح‌اللهی، محکومیت به ۸۰ماه زندان

«گزارشی که مشاهده می‌کنید مربوط به فشارها و ترفندهای بکار گرفته شده برای پر کردن صندوق‌های رای در زندان قزلحصار است.

در زندان قزلحصار در همه واحدها و سالن‌ها صندوق رأی می‌برند. تهدیدات و ترفندهای مختلفی به کار برده می‌شود که از زندانیان رای بگیرند. اما با این وجود درصد کمی از زندانیان اقدام به انداختن رای در صندوق انتخابات می‌کنند.

در قزلحصار برخی بندها که بهتر از بندهای دیگر است و امکانات بهتر و جمعیت کمتری دارد، زندانیان را با تهدید به انتقال مجبور می‌کنند ر‌أی بدهند.

برای مثال بند سلامت (دارالقرآن) نسبت به بندهای دیگر کم جمعیت‌تر و دارای امکانات حداقل است.

این زندانیان می‌دانند که اگر رای ندهند، آنها را به سالن‌های بسیار شلوغ با بهداشت پایین که حتی غذای کافی به آنها نمی‌رسد و کف خواب می‌شوند، منتقل خواهند شد.


سالن دیگری به نام سالن خدمات وجود دارد که خدمات واحد از جمله نظافت، تاسیسات و … را انجام می‌دهند. زندانیان این سالن اگر رای ندهند از کار بیکار و از درآمد کار که در حد خرید سیگار هفته است، محروم خواهند شد.

از سوی دیگر زندانیان رای باز و در مرخصی برای دادن رای احضار شده‌اند و به آنها گفته شده که اگر رای ندهند در کارشان اخلال و تا مدتی اجازه مرخصی نخواهند داشت.»

تحریم گسترده سیرک انتخابات توسط زندانیان اجتماعی

پیش از این زندانیان اجتماعی در زندان‌های مختلف از جمله زندان قزلحصار، با صدور یک بیانیه انتخابات حکومتی را تحریم کرده‌ بودند. در بیانیه‌ زندانیان آمده است:

«ما هزاران هزار زندانی از درون زندان‌های خامنه‌ای ضحاک، اعلام می‌کنیم که ارزشی برای انتخابات نمایشی پیش رو قائل نیستیم. این انتخابات که فقط برای درمان دردهای خامنه‌ای است، از جانب ما مورد تحریم است و به هیچیک از کاندیداهای این نظام که برای خالی کردن جیب مردم و نابود کردن ثروت‌های این مملکت به میدان آمده اند، رأی نمی‌دهیم.»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ