کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

شش زندانی سیاسی با اتهام سنگین بغی در زندان اوین

۱۹ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

وحید بنی‌عامریان، پویا قبادی، اکبر دانشفر، بابک علیپور، ابوالحسن منتظر و سید محمد تقوی ۶زندانی سیاسی می‌باشندکه به اتهام بغی در بندهای مختلف زندان اوین زندانی هستند. این ۶زندانی سیاسی در تاریخ ۲۵اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به ریاست بازپرس علیزاده به اتهام عضویت و همکاری با مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور تفهیم اتهام شده‌اند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۱۹خرداد ۱۴۰۳، شش زندانی سیاسی متهم به بغی همچنان در زندان اوین زندانی می‌باشند. وحید بنی‌عامریان، پویا قبادی، اکبر دانشفر، بابک علیپور، ابوالحسن منتظر و سید محمد تقوی ۶زندانی سیاسی می‌باشندکه به اتهام بغی در بندهای مختلف زندان اوین زندانی هستند. این ۶زندانی سیاسی در تاریخ ۲۵اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به ریاست بازپرس علیزاده به اتهام عضویت و همکاری با مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور تفهیم اتهام شده‌اند. این اتهام سنگینی است که خطر صدور حکم اعدام و یا احکام سنگین بر علیه زندانیان سیاسی دارد.

 اتهام بغی به ۳زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر، پویا قبادی و سید محمد تقوی

 نقض حکم اعدام و ارجاع پرونده محمدجواد وفایی ثانی به شعبه هم عرض

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

انتقال به قرنطینه بند ۴

بابک علیپور روز اول خرداد ۱۴۰۳، به همراه ۴زندانی سیاسی دیگر، وحید بنی عامریان، ابوالحسن منتظر، پویا قبادی و سیدمحمد تقوی از بند ۲۰۹ اوین به قرنطینه بند ۴ این زندان منتقل شده است.

بابک علیپور در دی ماه ۱۴۰۲، دستگیر و به ۲۰۹ اوین منتقل شد. وی مدت ۴ ماه در ۲۰۹ اوین بلاتکلیف بود.

زندانی سیاسی بابک علیپور پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی به همراه برادرش روزبه علیپور در تاریخ ۱۳ آبان‌ ۹۷، در بازار تره بار رشت بازداشت شدند.

بابک علیپور توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب رشت به اتهام «عضویت در مجاهدین خلق و توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم شده بود. بابک علیپور در سال ۱۴۰۲، پس از تحمل ۲سال از محکومیت خود از زندان اوین آزاد شده بود.

دستگیری همراه با ضرب و شتم زندانی سیاسی وحید بنی‌عامریان

زندانی سیاسی وحید بنی عامریان نیز روز اول دی ماه ۱۴۰۲، با ضرب و شتم توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اوین و بند ۲۰۹ اوین منتقل کردند. وی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر تهران و فوق لیسانس رشته مدیریت است.

او که پیش از این بیش از ۲ سال در زندان های اوین و گوهردشت محبوس بوده، به بیماری های سندروم روده تحریک پذیر، ضعف در سیستم ایمنی و عفونت شدید در مجاری تنفسی مبتلا است.

زندانی سیاسی سیدمحمد تقوی نیز در اسفند ماه ۱۴۰۲، بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. او نیز پیش از این سابقه بازداشت در سال ۹۹ داشته و حدود ۳سال در زندان اوین به اتهام هواداری و ارتباط با مجاهدین خلق در زندان بوده است. وی در بهمن ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود

زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر در تاریخ یکم دی ماه ۱۴۰۲، بازداشت شد. ابوالحسن منتظر ۶۵ ساله و از زندانیان سیاسی دهه ۶۰، پیشتر در سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود. وی در نهایت توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵سال زندان محکوم شد.

زندانی سیاسی سید محمد تقوی، ۵۷ ساله از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است. وی دارای لیسانس گرافیک از دانشگاه تهران است و پیش از این سابقه زندان و محکومیت سیاسی دارد.

زندانی سیاسی پویا قبادی اهل شهرستان سنقر در استان کرمانشاه و فارغ‌ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه سنندج نیز در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در ۲پرونده مجزا توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۱۸سال زندان و تبعید به نیک‌شهر واقع در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد..



کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:





اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ