کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی همدان

۲۴ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام

سحرگاه چهار‌شنبه ۲۳خراد ۱۴۰۳، یک زندانی با هویت همایون اسلامی در زندان همدان حلق‌آویز شد. وی پیشتر به اتهام ارتباط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۴خرداد ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان همدان اعدام شد. این زندانی همایون اسلامی نام داشت و سحرگاه چهار‌شنبه ۲۳خراد ۱۴۰۳، در زندان همدان حلق‌آویز شد. وی پیشتر به اتهام ارتباط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

پیش از این در بامداد روز یک‌شنبه ۲۰خرداد ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان مرکزی یزد اعـدام شد. زندانی اعـدام شده مصطفی علیپور نام داشت. وی ۳سال پیش به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود. مصطفی علیپور ۳۵ساله و پدر یک فرزند خردسال بود.

خبر اعـدام وی تاکنون از سوی رسانه‌های داخلی و سایت‌های قوه‌قضاییه منتشر نشده است.

آخرین وضعیت از ۳زندانی سیاسی در سلول تنبیهی اتاق ارشاد در زندان عادل‌آباد شیراز

کنترل زنان زندانی با آمپول در زندان زاهدان + اسامی شکنجه گران

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

حداقل ۳اعدام در ۱۵روز گذشته

پیش از این یک زندانی در زندان نیشابور اعـدام شده بود. حکم اعـدام این زندانی که ایمان رضایی‌پور نام داشت روز یک‌شنبه ۱۳خردادماه ۱۴۰۳، به مرحله اجرا درآمده بود.

در هفته پیش از آن نیز ۲زندانی در زندانی مرکزی زنجان اعـدام شدند. هویت این ۲زندانی اعـدام شده، نادر خسروی ۳۲ساله و نصرالله ایوبی ۲۷ساله می‌باشد. حکم اعـدام این ۲زندانی در روز چهارشنبه ۱۶خرداد به مرحله اجرا درآمده است.

نادر خسروی اهل قزوین بوده و از ۳سال پیش به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و اعدام محکوم شده بود. نصرالله ایوبی نیز اهل اهواز بود و از ۲ سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. نصرالله ایوبی پدر یک کودک خردسال می‌باشد.

خبر اعدام این ۲زندانی تا کنون در رسانه‌های داخلی و سایت‌های قوه قضاییه منتشر نشده است.

روزانه ۴اعدام به منظور حفظ دیکتاتوری ولایت فقیه

در اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳، روزانه دست‌کم اجرای ۴ اعـدام در حاکمیت دیکتاتوری ولایت فقیه حفظ شده و در هیچ شرایطی قطع نشده بود. از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون دست‌کم ۱۵۵ زندانی اعـدام شده است.

در صورتی که آمار روزهایی که از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه، اعـدام در آنها به اجرا درآمده را محاسبه کنیم، ۱۴۸ زندانی طی ۳۰ روز یعنی چیزی حدود ۵ زندانی در هر روز اعـدام شده‌اند. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ