کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

مرگ زندانیان به دلیل نبود امکانات پزشکی در زندان‌های حکومت به صورت روزانه ادامه دارد. زندانیان از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود، یعنی دسترسی به مراقبت‌های پزشکی محروم هستند

مرگ یک زندانی در زندان بیرجند به دلیل نبود امکانات پزشکی

۲۰ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

به گزارش کانون حقوق بشر ایران یک‌شنبه ۲۰خرداد ۱۴۰۳، یک زندانی به دلیل نبود امکانات پزشکی در زندان بیرجند جان خود را از دست داد. این زندانی به دلیل ایست قلبی به بهداری زندان منتقل شد اما به دلیل نبود امکانات احیای وی امکان‌پذیر نبود و وی جان باخت.


نام خانوادگی این زندانی مالکی بود و به گفته زندانیان وی به دلیل اتهامات مرتبط با مواد مخدر به زندان محکوم شده بود.

 محکومیت زندانی عقیدتی اسماعیل نریمان پور به ۵سال زندان

 گزارشی از افزایش فشار در زندان وکیل آباد مشهد + اسامی شکنجه‌گران

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

مرگ زندانیان به دلیل نبود امکانات پزشکی در زندان‌های حکومت به صورت روزانه ادامه دارد. زندانیان از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود، یعنی دسترسی به مراقبت‌های پزشکی محروم هستند. این محرومیت، جان بسیاری از زندانیان را به خطر انداخته و به مرگ خاموش آنها در سکوت مرگبار زندان‌ها منجر می‌شود.

کمبود امکانات پزشکی و پزشک متخصص علت اصل مرگ زندانیان

کمبود امکانات پزشکی در زندان‌های ایران ریشه در عوامل متعددی دارد. بی‌توجهی و سهل‌انگاری مقامات زندان در تامین نیازهای اولیه بهداشتی و درمانی زندانیان، از جمله مهم‌ترین این عوامل است. فضای نامناسب و غیربهداشتی زندان‌ها، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی، و عدم حضور پزشک متخصص به طور مستمر در زندان‌ها، تنها بخشی از این مشکلات هستند.

علاوه بر این، موانع متعددی برای دسترسی زندانیان به مراقبت‌های پزشکی خارج از زندان وجود دارد. فرآیندهای اداری پیچیده و طاقت‌فرسا، کمبود بودجه، و عدم همکاری مقامات زندان، موانعی هستند که بر سر راه درمان زندانیان بیمار قرار می‌گیرند.

نتایج این بی‌توجهی‌ها و کم‌کاری‌ها، هولناک است. گزارش‌های متعددی از مرگ زندانیان به دلیل بیماری‌های قابل درمان، منتشر شده است. بسیاری از زندانیان در اثر بیماری‌های عفونی ساده جان خود را از دست می‌دهند و یا به دلیل عدم درمان به موقع بیماری‌های مهم، دچار معلولیت‌های دائمی می‌شوند.

مرگ خاموش زندانیان در ایران، نه تنها نقض فاحش حقوق بشر محسوب می‌شود، بلکه بیانگر بی‌عدالتی عمیق و بی‌رحمی سران حکومت در قبال جان انسان‌هایی است که قربانی چپاول‌های آنها می‌باشند. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ