کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بی‌خبری ۷۰ روزه جوان بلوچ عمر درستاران

۲ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


جوان بلوچ عمر درستاران، در روز دوشنبه ۲۰فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای اطلاعاتی در شهر راسک بازداشت و به زاهدان منتقل شد. بازداشت این جوان بلوچ توسط نیروهای امنیتی بدون داشتن حکم قضایی بوده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۲تیر ۱۴۰۳، بیش از ۷۰روز از بازداشت و بی‌خبری از جوان بلوچ عمر درستاران می‌گذرد. وی در روز دوشنبه ۲۰فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای اطلاعاتی در شهر راسک بازداشت و به اداره اطلاعات زاهدان منتقل شد. بازداشت جوان بلوچ عمر درستاران توسط نیروهای امنیتی بدون داشتن حکم قضایی بود.

وی بیش از ۷۰ روز است که در بازداشت اطلاعات سپاه قرار دارد و تنها یک تماس چند دقیقه‌ای با خانواده‌اش داشته است.

کانال‌های تلگرامی وابسته به سپاه پاسداران، به منظور تشکیل پرونده برای عمر درستاران، عکس از شخصی که به اتهام مسخره کردن پاسدارانی که در تهاجم نیروهای جیش العدل کشته شده‌اند منتشر کرده‌اند. خانواده جوان بلوچ عمردرستاران این ادعای سپاه پاسداران را تکذیب کرده و اعلام کردند که وی یک روز پیش از این تهاجم بازداشت شده است.

جوان بلوچ عمر درستاران ۲۵ساله و اهل روستای چراغان از شهرستان راسک است.

بازداشت و بلاتکلیفی ۴۰۰ روزه زندانی سیاسی نسیم غلامی سیمیاری

زندانی سیاسی افشین بایمانی، محرومیت از اعزام به مرخصی درمانی به دستور دادستانی

جو امنیتی حاکم بر شهر استان سیستان و بلوچستان

وضعیت در استان سیستان و بلوچستان از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ تا کنون همواره امنیتی و متشنج بوده است.

شهر زاهدان و سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ شرکت فعالی داشتند. در جمعه خونین زاهـدان بیش از ۱۰۰ تن از مردم معترض زاهـدان کشته و شمار بسیار بیشتری از آنها زخمی و دستگیر شدند. این واقعه در روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ رخ داد. مردم و جوانان معترض پس از پایان نماز جمعه در اعتراض به سرکوب مردم به خیابان‌های این شهر آمده بودند.

نیروهای امنیتی به سمت مردم بی‌دفاع و بی‌سلاح آتش گشودند. در این جنایت علیه بشریت بیش از ۱۰۰ تن کشته و شمار بسیار زیادی از مردم زخمی شدند. درمیان کشته‌شدگان از کودکان ۸ تا ۱۰ ساله تا مادران مسن وجود داشتند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ