کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی یحیی ناصری، مخالفت مقامات امنیتی با عمل جراحی وی

۲۶ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی یحیی ناصری، به دلیل حاد شدن مشکل بیماری نیاز به جراحی و درمان فوری دارد اما مقامات امنیتی و قضایی از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان ممانعت به عمل می‌آورند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۲۶خرداد ۱۴۰۳، زندانی سیاسی یحیی ناصری، به دلیل حاد شدن مشکل بیماری نیاز به جراحی و درمان فوری دارد اما مقامات امنیتی و قضایی از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان ممانعت به عمل می‌آورند. وی به دلیل شرایط زندان و نبود رسیدگی پزشکی به بیماری هموروئید حاد مبتلا شده و نیاز فوری به جراحی دارد.

زندانی سیاسی یحیی ناصری سال ۱۳۸۴،  در استان خوزستان دستگیر شد. وی در پرونده‌ای پر از ابهام با اتهاماتی مانند «محاربه از طریق بمب‌‌گذاری» مواجه شد. زندانی سیاسی یحیی ناصری در شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی شعبانی  ابتدا به اعدام محکوم شد اما در دادگاه تجدیدنظر حکم وی به حبس‌ابد تقلیل یافت.

زندان شیبان اهواز، تدارک مرگ خاموش زندانیان سیاسی + اسامی زندانیان

زندانی سیاسی روح الله خسروی بازداشت و بلاتکلیفی ۱۰ماهه در زندان شیبان اهواز

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

زندانی سیاسی یحیی ناصری تا کنون ۱۸ سال از عمر خود را در زندان سپری کرده است. به گفته برخی از منابع اطلاعاتی در  درون حکومت، زندانی سیاسی یحیی ناصری هیچ دخالتی در بمب‌گذاری نداشته و اعترافات وی تحت شکنجه‌های شدید بوده است.

زمینه‌سازی مقامات زندان شیبان اهواز برای مرگ خاموش زندانیان سیاسی

پیش از این کانون حقوق بشر ایران زمینه‌سازی مقامات زندان شیبان اهواز برای مرگ خاموش زندانیان سیاسی  را افشا نموده بود.

بنا بر اطلاعات موثقی که فعالان حقوق‌بشر از بزرگترین زندان استان خوزستان به دست آورده‌اند؛ بیش از ۷۰زندانی سیاسی تنها در بند ۵ زندان شیبان اهواز به سر می برند. همه این زندانیان سال‌های طولانی را در بازداشت و زندان بوده و در اثر شرایط بد زندان و شکنجه‌هایی که بر آنها اعمال شده دچار بیماری‌های متعدد شده‌اند.

مقامات زندان با مخالفت غیرقانونی با اعزام زندانیان برای درمان به مراکز پزشکی بیرون از زندان شیبان عملا مرگ خاموش آنها را تدارک می‌بینند.

مخالفت غیرقانونی با درمان زندانیان سیاسی زندان شیبان از سوی مقامات زندان و نهادهای امنیتی در حالی است که این زندان فاقد کمترین امکانات و تجهیزات رسیدگی پزشکی است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک





 

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ