کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی میثم دهبان‌زاده، ممانعت از روند درمان توسط مقامات زندان قزلحصار

۲۶ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

میثم دهبان زاده

زندانی سیاسی میثم دهبان زاده در دوران گذران حبس خود در زندان تهران بزرگ در سال ۱۴۰۱ بر اثر ضرب و شتم مقامات آن زندان دچار آسیب دیدگی از ناحیه چشم و اخلال در عملکرد اعصاب چشم راست شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، ‌شنبه ۲۶خردادماه ۱۴۰۳، مقامات زندان قزلحصار از اعزام زندانی سیاسی میثم دهبان‌زاده به مراکز درمانی ممانعت به عمل می‌آورند. صبح روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳، زندانی سیاسی میثم دهبان زاده جهت پیگیری روند درمان آسیب دیدگی بینایی خود می‌بایست به بیمارستان فارابی تهران اعزام می‌شد اما با کارشکنی مسئولان زندان قزلحصار، مهدی نایبی افسر اعزام و شهبازی مسئول دفتر رئیس زندان از پیگیری روند درمان خویش محروم شد.

تبادل حمید نوری قاتل زندانیان سیاسی با ۲ گروگان زندانی

احضار ۸ جوان متهم سیاسی به دادگاه انقلاب اهواز

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

لازم به ذکر است زندانی سیاسی میثم دهبان زاده در دوران گذران حبس خود در زندان تهران بزرگ در سال ۱۴۰۱ بر اثر ضرب و شتم مقامات آن زندان دچار آسیب دیدگی از ناحیه چشم و اخلال در عملکرد اعصاب چشم راست شده است. این امر موجب کاهش دید ایشان و سردردهای مکرر شده است. علیرغم پیگیری‌های مکرر ایشان و تائید بهداری زندان هر بار مسئولین زندان قزلحصار به بهانه‌های واهی از اعزام ایشان و پیگیری روند درمان ایشان ممانعت به عمل می‌آورند.

در باره زندانی سیاسی میثم دهبان‌زاده

زندانی سیاسی میثم دهبان زاده در آذرماه ۹۹ بازداشت و به سلول انفرادی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از چند ماه با وثیقه آزاد و مجددا در بهمن ماه ۱۴۰۰، دستگیر و جهت تحمل محکومیت ۱۰ساله به زندان اوین منتقل شد. اتهامات وی «اجتماع و تبانی» از طریق ارتباط با مجاهدین خلق و «اخلال در نظم عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» اعلام شد.

این زندانی سیاسی جزو مجروحین حمله به زندانیان در جریان آتش سوزی زندان اوین است. پس از انتقال تعدادی از زندانیان سیاسی اوین به زندان گوهردشت که در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱، یک روز پس از آتش سوزی مهیب در این زندان انجام گرفت، میثم دهبان زاده به انفرادی‌های بند ۲۴۱ اوین منتقل و تحت شکنجه و بازجویی قرار گرفت. او را پس از چندی به زندان گوهردشت منتقل کردند.

در راستای طرح تخلیه زندان گوهردشت، در روز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، زندانیان سیاسی میثم دهبان زاده، مجید روشن نژاد از زندان گوهردشت به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل شدند. روز پنجشنبه ۴خردادماه ۱۴۰۲، او و مجید روشن نژاد را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده و با بستن به یک تیر وی را شکنجه کردند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ