کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی مریم جلال حسینی، محرومیت از رسیدگی پزشکی به دستور مقامات زندان کچویی کرج

۲۹ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

بیماری و نارسایی کلیه زندانی سیاسی مریم جلال حسینی به دلیل نبود تجهیزات پزشکی در بهداری زندان کچوی در حال پیشرفت است و بایستی هر چه سریع‌تر تحت نظر دکتر متخصص قرار گیرد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۲۹خردادماه ۱۴۰۳، مقامات زندان زنان کچویی کرج، زندانی سیاسی مریم جلال حسینی را از رسیدگی‌های پزشکی و حق درمان محروم کرده‌اند. وی به دلیل فشارهای ناشی از زندان و بازجویی به بیماری کلیه مبتلا شده و در حال حاضر در وضعیت نامناسب جسمی قرار دارد. مقامات زندان در ادامه تشدید فشار بر این زندانی سیاسی اعزام وی به بیمارستان را مشروط به پرداخت وثیقه سنگین کرده‌اند که خانواده وی قادر به تامین آن نیستند.

بیماری و نارسایی کلیه زندانی سیاسی مریم جلال حسینی به دلیل نبود تجهیزات پزشکی در بهداری زندان کچوی در حال پیشرفت است و بایستی هر چه سریع‌تر تحت نظر دکتر متخصص قرار گیرد.

 زندانی سیاسی محمود مهرابی، بازداشت مریم مهرابی به همراه فرزندان خردسالشی

محکومیت جوان معترض ایذه یاسین موسوی دهموردی به ۱۰ سال زندان، جریمه و مجازات‌های تکمیلی

بازداشت در جریان اعتراضات سراسری فرهنگیان

زندانی سیاسی مریم جلال حسینی، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در جریان اعتراضات سراسری فرهنگیان در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. وی ابتدا به مقر پلیس امنیت برده و پس از طی مراحل بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی ابتدا در تاریخ ۲۲خرداد ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان قرچک ورامین آزاد شد اما پس از مدتی مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شده است.

زندانی سیاسی مریم جلال حسینی در تاریخ ۱۳دی‌ماه ۱۴۰۲، در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی موسی آصف‌الحسینی به اتهام، اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به خامنه‌ای و تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور به تحمل ۷سال حبس تعزیری، ۲سال تبعید به استان ایلام و ۲سال منع خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شده است. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ