کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

مصطفی پورمحمدی یک زندگی سراسر جنایت؛ نگاهی به سوابق او – ویدئو

۲۸ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی افشای شکنجه گران

نگاهی به سوابق مصطفی پورمحمدی و جنایت‌های او + ویدئو

https://youtu.be/m4FnybPQcxU

مصطفی پورمحمدی قطعا یکی از جانی‌ترین مقامات این نظام است که گذشته‌ای مملو از جنایت و نقض حقوق بشر به قدمت عمر این نظام دارد و دستش تا مرفق در خون جوانان و زنان و مردان این سرزمین آغشته است . در یک کلام آینه تمام‌نمای این نظام در قتل و کشتار و ترور به حساب می‌آید . او کشتار و اعدام را از سال ۵۸ در زندان بندرعباس آغاز کرد و در سال ۶۰ و ۶۱ در زندان مشهد ادامه داد و در مقطع قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ آنرا به اوج رساند و پس از آن نیز در ترورهای خارج کشور و قتل‌های زنجیره‌ای به کشتار مخالفان ادامه داد . ذیلا به برخی از این جنایت ها مختصری اشاره می‌گردد

۱. اعدام ۳۰۰ جوان در زندان بندر عباس در سال ۵۸

در سال ۵۸ هنگامی‌ که تنها ۲۰سال داشت به دادستانی انقلاب استان‌های خوزستان و هرمزگان منصوب شد که در همان مقطع برای ۳۰۰زندانی سیاسی جوان بین ۱۶ تا ۷ ساله در زندان شهرک بندر عباس حکم اعدام صادر شد

۲. اعدام‌های جنایتکارانه در زندان مشهد درنیمه اول دهه ۶۰

در شهریور ماه سال ۱۳۶۰مصطفی پورمحمدی، از بندرعباس به مشهد منتقل و دادستان کل استان خراسان شد.

در هفته اول دی ماه ۱۳۶۰، چندین زن جوان در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند. بلافاصله پس از این اعدام‌ها، برخی از خانواده‌های دختران اعدامی به نزدیکان‌شان گفتند که پیش از اعدام، به دختران آنها تجاوز شده است. آنها سیما مطلبی، ماندانا و میترا مجاوریان بودند که در دادگاه‌های چند دقیقه‌ای و بدون داشتن وکیل، محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند. یکی از ماموران (پاسداران) زندان چند روز پس از اعدام ماندانا و میترا مجاوریان، به منزل آنها مراجعه کرده و با دادن گل و شیرینی، گفته بود که برادران پاسدار پیش از اعدام، با دختران آنها ازدواج کرده‌اند. سیما مطلبی نیز بر روی پای خود نوشته بود که به من تجاوز شده است.

به گواهی ۲تن از زندانیان سیاسی در تمام دوران شهریور تا اواخر دی ماه، علی رازینی، حاکم شرع بوده و تمامی فرامین اعدام زنان جوان به دست او صادر شده است. مصطفی پورمحمدی به عنوان دادستان انقلاب استان، بر تمامی این اعدام‌ها نظارت داشته است.

۳. عضویت مصطفی پورمحمدی در هئیت مرگ قتل‌عام‌های سال ۶۷

https://youtu.be/4cAZnFhngus

مصطفی پورمحمدی در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ که ده‌ها هزار زندانی سیاسی اعدام شدند، سمت معاونت وزارت اطلاعات را برعهده داشت و نماینده این وزارت خانه در هئیت مرگ تعیین شده از سوی خمینی بود.

پورمحمدی در مصاحبه‌ای در سال ۹۲ تلاش کرد نقش خود در جنایت علیه بشریت در قتل‌عام سال ۶۷ را انکار کند و گفت :‌ «اینکه من در دهه ۶۰ لیستی از اعدامی‌ها را نزد آیت‌الله منتظری برده‌ام و ایشان مخالفت کرده‌اند قطعاً دروغ است، من در وزارت اطلاعات یک روز پست امنیتی نداشتم… بنابراین درگیر اعدام‌ها نبودم.»

اما پس از انتشار فایل صوتی ( در مرداد ۱۳۹۵ ) جلسه آقای منتظری در ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ با مسئولان این جنایت یعنی نیری و اشراقی و پورمحمدی به یک‌باره پورمحمدی موضع خود را تغییر داده و از این اعدا‌م‌ها دفاع کرده و در اظهار نظر متناقض دیگری اعلام کرد که : « ما افتخار می‌کنیم دستور خدا را اجرا کرده‌ایم »

مصطفی پورمحمدی از جانیان و دست اندرکاران قتل عام ۶۷

در مرداد ۱۳۹۸ نیز در مصاحبه با هفته نامه مثلث، پورمحمدی بار دیگر از اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ دفاع کرد و گفت : « در پرداختن به این مورد دفاع حقوقی و حقوق شهروندی موضوعیت ندارد» او در این گفت‌وگو، شرایط کشور در سال ۶۷ را «جنگی» توصیف کرد و گفت: «حالا ما به خاطر فضای روانی بدهکاریم و باید پاسخ بدهیم؟»

چند روز پس از انتشار این گفت‌وگو، سازمان عفو بین‌الملل اظهارات اخیر مصطفی پورمحمدی را نشانه «مصونیت» او و دیگر مسئولان آن «کشتار جمعی» در برابر محاکمه و مجازات دانست. و نوشت :

« مصطفی پورمحمدی در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ عضو فعال و نماینده وزارت اطلاعات در هیأت مرگ بود. بنا‌به‌ گفته آیت‌الله منتظری، وی کارگردان اصلی تمامی این اعدام‌های وحشیانه بوده است.» و خلاصه در این نسل کشی حضور پررنگی داشته است به همین دلیل آیت الله منتظری در این فایل صوتی خطاب به آنها می‌گوید : « تاریخ از شما به عنوان جنایتکار یاد خواهد کرد»

۴. تردور مخالفان در خارج کشور

مصطفی پورمحمدی در سال ۶۶ در دوره محمد ری‌شهری وارد وزارت اطلاعات شد. او در زمان علی فلاحیان به عنوان معاون برون مرزی و جانشین وزیر اطلاعات منصوب شد. وی در همان زمان به عضویت هیئت مرگ درآمد. در زمان معاونت او بر بخش برون مرزی وزارت اطلاعات رژیم ایران بسیاری از مخالفان از جمله دکتر عبدالرحمان قاسملو ؛ کاظم رجوی ؛ فریدون فرخزاد، صادق شرفکندی و … از سال ۶۸ تا ۷۱ را در خارج از ایران ترور کردند. آنها جزو لیست ۱۰۰نفره‌ای بودند که شورای عالی امنیت ملی حذف فیزیکی آنها را به تصویب رسانده بود.

۵. مشارکت مصطفی پورمحمدی در قتل‌های زنجیره‌ای

در گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر، مصطفی پورمحمدی متهم به ایفای نقش در قتل روشن‌فکران و روزنامه نگاران منتقد حکومت موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای شده است که این قبیل اقدامات فراقانونی با برنامه ریزی از طرف حکومت که پورمحمدی نیز در آن نقش تعیین کننده داشته به اجرا در می‌آمده است . اظهارات پورمحمدی در مصاحبه با مجله مثلت در این خصوص نیز بیانگر نقش و اطلاع و آگاهی او از این ماجراها بوده است وی در این رابطه می‌گوید:‌ « اینکه قتل‌های زنجیره‌ای خودسرانه نبود و در سیستم اتفاق افتاد، و معاونت امنیت، جانشینش مدیر این پروژه بود؛ یعنی جایی نبود که ۵نفر خودسرانه آمده باشند دست به این کار زده باشند.»

این بود نگاهی مختصر و گذرا بر جنایاتی که علیه بشریت توسط این جانی آدمکش صورت گرفته است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ