کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

انتقال زندانی سیاسی ـ عقیدتی اهل سنت فریدون ذاکری به سلول انفرادی

۳۱ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی – عقیدتی اهل سنت فریدون ذاکری به دلیل اعتراض به شرایط غیر انسانی در بند امن به سلول انفرادی منتقل شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۳۱خرداد ۱۴۰۳، روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳، زندانی سیاسی – عقیدتی اهل سنت فریدون ذاکری زندانی پس از اعتراض به شرایط غیر انسانی زندان از جمله نداشتن آب آشامیدنی، محرومیت از فروشگاه و هواخوری، سیستم تهویه نامناسب در بند امن و رفتار غیر انسانی پرسنل با زندانیان، به سلول انفرادی منتقل شد.

وی هم اکنون به مدت ۱۵ روز است که در سلول انفرادی به سر می برد.

این زندانی سیاسی – عقیدتی که به شرایط موجود معترض است، اعلام کرد که از مطالبات قانونی خود دفاع کرده است. اما او را به دلیل اعتراض به شکل تنبیهی به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

وی تهدید کرده است که در صورت ادامه شرایط انفرادی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

پرونده آتش سوزی زندان اوین، صدور احکام از پیش تعیین شده زندان و شلاق برای متهمان

سعید سلطانپور هنرمندی که لاجوردی اعدامش را جشن گرفت

شرایط غیر انسانی در بند امن زندان قزلحصار

لازم به ذکر است که زندانیان اهل سنت پس از انتقال به قزلحصار به بند امن منتقل شده و در شرایطی سخت و محیطی محدود بدون داشتن کمترین امکانات محبوس هستند.

زندانی سیاسی – عقیدتی فریدون ذاکری نسب در سال ۹۶ دستگیر شد. او ۲بار به اتهام «معاونت در محاربه» و «افساد فی الارض» توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. هر ۲بار این حکم توسط دیوان عالی کشور نقض شد. او پس از ۶سال زندان همچنان بلاتکلیف است.

زندانی سیاسی – عقیدتی فریدون ذاکری نسب، پیش از دستگیری مربی کونگ فو در استان کرمانشاه و دارای کارشناسی ارشد در رشته مدیریت است.

پس از انتقال از زندان گوهردشت به زندان قزلحصار وی و سایر زندانیان انتقالی در شرایط بسیار وخیمی به سر می‌برند. آنها ماه‌ها از داشتن هواخوری محروم بودند. این زندانیان همچنین از داشتن آب گرم برای استحمام و شست و شوی لباس محروم شده بودند. شرایط بهداشتی در محل نگهداری آنها در بند امن بسیار پایین است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ