کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت زندانی سیاسی ماندانا کریمی بختیاری جهت اجرای حکم ۶سال زندان

 ۶ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی ماندانا کریمی بختیاری در تاریخ ۲۱خرداد ۱۴۰۳، جهت تحمل حبس توسط شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۶تیر ۱۴۰۳، زندانی سیاسی ماندانا کریمی بختیاری جهت اجرای حکم ۶سال محکومیت به بند زنان زندان اوین منتقل شد. زندانی سیاسی ماندانا کریمی بختیاری، پیش‌تر توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با قید وثیقه آزاد شده بود.

وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد مهدریجی محاکمه شد. طبق رای دادگاه وی به تحمل ۶سال زندان محکوم شده است که ۵سال آن قطعی است.

زندانی سیاسی ماندانا کریمی بختیاری در تاریخ ۲۱خرداد ۱۴۰۳، جهت تحمل حبس توسط شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳تهران در منزلش بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

تهدید و فشار برای شرکت در انتخابات! به داد زندانیان خورین ورامین برسید

بازداشت و بلاتکلیفی بیش از یک ماهه فعال فضای مجازی آزاده سوری

بازداشت و سرکوب فعالان فضای مجازی توسط سران حکومت

با توجه به شرایط انفجاری جامعه و هراس سران حکومت از شروع اعتراضات، فعالان فضای مجازی در ایران، در معرض طیف گسترده‌ای از فشارها از سوی سران حکومت قرار دارند. این فشارها شامل بازداشت، احضار به دادگاه، زندان، شکنجه، تهدید، ارعاب، و محدودیت‌های آنلاین می‌شود.

علت اصلی این سرکوب حفظ کنترل بر جریان اطلاعات و روایت‌ها در فضای مجازی توسط سران حکومت می‌باشد.

هراس اصلی سران حکومت از فعالان فضای مجازی نقش افشاگرانه و سازماندهانه آنها در شروع اعتراضات است. این فعالان در بسیاری از موارد، نقش مهمی در سازماندهی و بسیج اعتراضات دارند. به همین دلیل، سران جمهوری اسلامی آنها را به عنوان تهدیدی برای حفظ ثبات نظام خود می‌دانند.

یکی از رایج‌ترین ابزارهای سرکوب، بازداشت فعالان فضای مجازی است. این افراد اغلب بدون حکم قضایی و با اتهاماتی مبهم مانند تشویش اذهان عمومی یا تبلیغ علیه نظام بازداشت می‌شوند. آنها در زندان مورد شکنجه و بدرفتاری قرار می‌گیرند و از دسترسی به وکیل و تماس با خانواده محروم شوند.

در حال حاضر بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی به دلیل اطلاع‌رسانی از وضعیت کشور در بازداشت و زندان به سر می‌برند. فشار بر فعالان فضای مجازی، نقض آشکار حقوق بشر است. این اقدامات، آزادی بیان، آزادی اجتماع، و حق دسترسی به اطلاعات را نقض می‌کند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ