کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اجرای حکم اعدام یک زندانی در مقابل چشمان کودک خردسالش

۴ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


این زندانی که ناطق حسینی نام داشت بامداد روز شنبه ۲تیرماه ۱۴۰۳، در محوطه زندان مرکزی قزوین در مقابل چشمان کودک ۷ساله‌اش اعدام شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۴تیرماه ۱۴۰۳،‌ یک زندانی در زندان مرکزی قزوین اعدام شد. این زندانی که ناطق حسینی نام داشت بامداد روز شنبه ۲تیرماه ۱۴۰۳، در محوطه زندان مرکزی قزوین در مقابل چشمان کودک ۷ساله‌اش اعدام شد. وی ۳سال پیش به اتهام قتل بازداشت و در دادگاه به اعدام محکوم شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده ناطق حسینی در رابطه با اعدام وی گفته است:

«ناطق حسینی متهم بود که ۳سال پیش فردی را به قتل رسانده است. در آن زمان، ناطق هنگام معامله خانه با مقتول درگیر می‌شود و ناخواسته سر مقتول به دیوار می‌خورد و فوت می‌کند. خانواده مقتول خواسته بودند در هنگام اجرای حکم پسر ۷ ساله ناطق نیز حضور داشته باشد. خانواده ناطق نیز به امید اینکه با حضور کودک احتمال رضایت دادنشان بیشتر است، کودک را با خود بردند و در نهایت ناطق در مقابل دیدگان کودک خردسال خود اعدام شد.»

انجام این اقدام وحشیانه توسط سران حکومت یک نمونه از رفتار غیر‌انسانی با زندانیان و خانواده آنها می‌باشد.

بیانیه تحریم انتخابات توسط جمعی از آسیب‌دیدگان و بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد، پرونده‌سازی جدید به منظور مصادره اموال وی و خانواده‌اش

نیاز دستگاه سرکوب به اعدام زندانیان

اعـدام این زندانی تا کنون از سوی رسانه‌های داخلی و یا سایت‌های قوه قضاییه منتشر نشده است.

از خردادماه و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت، انتظار می رفت که آمار اعـدام در این ماه کاهش یافته و حتی به صفر برسد. اما دستگاه سرکوب حکومت حتی در این دوران نیز نتوانست اعـدام‌ها را متوقف کند. در خرداد ماه حداقل ۱۲زندانی اعـدام شده‌اند. رسانه‌های داخلی خبر بسیاری از این اعـدام‌ها را منتشر نکرده است.

افشای اعدام‌ها وظیفه همه مردم برای مقابله با سرکوب سیستماتیک

ماشین کشتار و اعـدام در ایران بدون لحظه ای توقف همچنان قربانی می‌گیرد. از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون دست‌کم ۶۴ زندانی در زندان‌های اعـدام شده‌اند. حاکمیت دیکتاتوری و نهادهای وابسته به آن در پی این هستند تا به مردم القا کنند، می‌توانند هر کس را که خواستند اعـدام کنند بدون آنکه نامی از آنها برده شود. پس کشف یا اعلام اسامی اعـدام‌شدگان و همچنین اسامی مهره‌ها و عواملی که در دستگاه قضاییه و زندان‌ها، زندانیان را پای چوبه های دار می‌برند، یک صحنه‌ از رویارویی مردم و حکومت سرکوبگر حاکم است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ