کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی نجات انورحمیدی، محرومیت از رسیدگی پزشکی به دستور مقامات زندان سپیدار اهواز

۲۳ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی نجات انورحمیدی در حال حاضر مبتلا به اختلال در عملکرد تیروئید، فشار خون، چربی خون و سردرد مزمن است. وی در حال حاضر از ناحیه هر ۲چشم دچار آب مروارید شده و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی دچار خونریزی از ناحیه چشم هم شده است


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۳خرداد ۱۴۰۳، زندانی سیاسی نجات انورحمیدی به دستور مقامات زندان سپیدار اهواز از رسیدگی‌های پزشکی محروم شده است. زندانی سیاسی نجات انورحمیدی در حال حاضر مبتلا به اختلال در عملکرد تیروئید، فشار خون، چربی خون و سردرد مزمن است. وی در حال حاضر از ناحیه هر ۲چشم دچار آب مروارید شده و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی دچار خونریزی از ناحیه چشم هم شده است.

وی به دلیل مبتلا شدن به بیماری قلبی، نیاز به رسیدگی‌های پزشکی و عمل جراحی دارد. مقامات زندان به منظور شکنجه هر چه بیشتر از اعزام وی به مرخصی استعلاجی ممانعت می‌کنند. زندانی سیاسی نجات انورحمیدی، در آستانه ۷۰ سالگی است و به بیماری‌های قلبی، آرتروز کمر و زانو، نیز مبتلا شده است. ناراحتی قلبی و چشم وی به دلیل شرایط بد زندان پیش آمده است. وی هم اکنون در زندان سپیدار اهواز زندانی است.

زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی، بازداشت و بلاتکلیفی ۹ ماهه در زندان اوین

زندان عادل‌آباد شیراز، انتقال ۳زندانی سیاسی به مکان نامعلوم

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

به گفته پزشکان متخصص، وی نیاز به عمل جراحی در خارج از زندان و تحت نظر کادر درمان مجرب دارد اما مقامات زندان و قضاییه حکومت با عمل جراحی و درمان او در خارج از زندان موافقت نمی‌کنند.

درباره زندانی سیاسی نجات انورحمیدی

زندانی سیاسی نجات انورحمیدی کارون ۶۷ ساله از هواداران مجاهدین خلق است که پیش از این در سال ۱۳۶۰به اتهام هواداری از مجاهدین دستگیر و به مدت ۲ سال و ۴ ماه در زندان‌های مختلف حکومت زندانی بود. او مجدداً در سال ۱۳۹۶ به اتهام هواداری از مجاهدین خلق دستگیر شد. همسر و دختر این زندانی نیز به همراه وی، بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

خانواده این زندانی سیاسی تهدید شدند که حق گرفتن وکیل ندارند. به آنها گفته شده بود، اگر وکیل بگیرند به اتهام عدم همکاری با اطلاعات و اقدام علیه امنیت ملی، بازداشت خواهند شد.

تبدیل حکم زندان به ۱۵سال

نجات انورحمیدی با قرار وثیقه سنگین تا زمان صدور حکم آزاد گردید. او به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۵ سال زندان محکوم شد.

خانم نجات انورحمیدی در اسفند ۹۷ جهت تحمل محکومیت ۵ ساله به اتهام «عضویت در گروه‌های اینترنتی معاند» و «تبلیغ علیه نظام» بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

اما پس از چندی به او اطلاع دادند که وی و همسرش به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق و تبلیغ علیه نظام توسط قاضی اکبر محمدی در شعبه ۴ دادگستری اهواز به ۱۵ سال حبس دیگر نیز محکوم شده‌اند. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ