کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بلاتکلیفی ۱۰۰ روزه رامین حائری در زندان وکیل‌آ‌باد مشهد

۱۸ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

رامین حائری در تاریخ ۹اسفند ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان مشهد منتقل و پس از پایان بازجویی‌ها در تاریخ ۸فروردین‌ماه ۱۴۰۳، به زندان وکیل‌آباد منتقل شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۱۸خرداد ۱۴۰۳، با گذشت ۱۰۰روز از بازداشت رامین حائری وی همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد. رامین حائری در تاریخ ۹اسفند ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان مشهد منتقل و پس از پایان بازجویی‌ها در تاریخ ۸فروردین‌ماه ۱۴۰۳، به زندان وکیل‌آباد منتقل شد. اخیرا قرار بازداشت موقت وی به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

  زندانی سیاسی مجاهد کورکوری، بازگشت از سلول انفرادی پس از ۴۵روز شکنجه

 زندان اوین از آغاز تا کنون؛ زندانی مخوف با تاریخچه‌ای خونین

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

در حال حاضر، مقامات قضایی در شعبه ۹۰۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، با آزادی وی به قید وثیقه مخالفت می‌کنند. پیش از این برای رامین حائری وثیقه یک میلیارد تومانی بریده شده بود اما هنگامی که خانواده وی با تامین وثیقه خواستار آزادی وی شدند مقامات قضایی و اطلاعاتی با این امر مخالفت کرده‌اند.

آقای رامین حائری پیشتر در دادسرای مشهد از بابت اتهاماتی از جمله توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.

بازداشت‌های گسترده به منظور سد بستن در مقابل اعتراضات

در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ اصلی ترین روش سران حکومت برای مهار آن، بازداشت‌های گسترده معترضین بود. بنا به اطلاعات موثق آمار بازداشت‌شدگان دستکم ۳۰ هزار نفر برآورد می‌شود. این بازداشت‌های گسترده همه اقشار جامعه از جوانان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، وکلا، پزشکان، خبرنگاران، ورزشکاران و روزنامه نگاران را دربرگرفته بود.

پیش از این در فروردین‌ماه ۱۴۰۲، سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود به خیزش و اعتراضات سراسری مردم ایران اشاره کرده بود. در این گزارش به استفاده گسترده از ابزار سرکوب برعلیه جوان و مردم معترض، شامل شلیک، بازداشت‌های خودسرانه، محاکمه‌های ناعادلانه و شکنجه‌های جسمی و روحی توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران پرداخته بود. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ