کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی آتنا فرقدانی، محکومیت به ۶سال زندان

۲۲ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی آتنا فرقدانی توسط شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به ترتیب به ۵سال و یک سال زندان محکوم شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۲۲خردادماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی آتنا فرقدانی به ۶سال زندان محکوم شد. به گفته محمد مقیمی وکیل آتنا فرقدانی، وی توسط شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به ترتیب به ۵سال و یک سال زندان محکوم شده است. به گفته آقای مقیمی دادگاه به بهانه تعدد جرائم اشد مجازات را برای وی در نظر گرفته است.

آقای مقیمی وکیل آتنا فرقدانی در این پیچ خود نوشته بود:

«موکلم آتنا فرقدانی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه نمایشی انقلاب به اتهامات توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به ترتیب ۵ و ۱ سال حبس محکوم و امروز ۲۱ خرداد حکم به وی ابلاغ شده است. این دادگاه نمایشی به بهانه تعدد جرایم، اشد مجازات را در دو اتهام یادشده در نظر گرفته است».

بیستمین هفته اعتصاب غذای کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

افشای اسامی و مشخصات ۹۲ پاسدار سرکوبگر در استان‌های هرمزگان و بوشهر + سند PDF

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

آتنا فرقدانی کارتونیست و فعال حقوق کودکان روز شنبه ۲۵فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. خبر بازداشت وی را وکیل وی محمد مقیمی در حساب ایکس خود منتشر کرده بود. آقای مقیمی تایید کرده بود که آتنا فرقدانی در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. شدت ضرب و شتم به حدی است که آثار آن بر روی صورت وی قابل مشاهده است.

بازداشت آ‌تنا فرقدانی به اتهام توهین به خامنه‌ای

زندانی سیاسی آتنا فرقدانی، پیشتر در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران بازداشت شد. مقامات حکومتی پیش از این نیز از ادامه تحصیل وی در مقطع کارشناسی ارشد ممانعت به عمل آورده بودند.

آتنا فرقدانی، پیش از این در شهریورماه ۱۳۹۳ نیز بازداشت و به اتهام توهین به خامنه‌ای به ۱۲ سال و ۹ ماه زندان محکوم شده بود.

وی به خاطر کاریکاتوری از نمایندگان مجلس که با سر حیوانات ترسیم کرده بود بازداشت و به ۱۲ سال زندان محکوم شده بود. اتهامات منتسب به وی در آن زمان، تبانی علیه امنیت ملی،

تبلیغ علیه نظام و توهین به اعضای مجلس عنوان شده بود. وی پس از آزادی از زندان اقدام به افشای شکنجه‌ها و وضعیت بد زنان نمود که باعث شد بار دیگر به سرعت وی را به زندان بازگردانند. وی در سال ۱۳۹۵ از زندان آزاد شده بود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ