کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

محاکمه ۸متهم سیاسی در دادگاه انقلاب تهران

۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


این هشت متهم سیاسی روز ۱۰تیر ۱۴۰۳، در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه خواهند شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۸تیرماه ۱۴۰۳، هشت متهم سیاسی به دادگاه انقلاب تهران جهت محاکمه احضار شده‌اند. این متهمان سیاسی عبارتند از: نسیم غلامی سیمیاری، امیر شاه‌ولایتی، احسان روازژیان، حمیدرضا سهل‌آبادی، علی هراتی مختاری، حسین اردستانی، حسین محمدحسینی، امین سخنور.

این افراد بایستی روز یک‌شنبه ۱۰تیرماه در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری حاضر باشند. اتهامات مطروحه علیه این متهمان سیاسی عبارتند از: بغی، اجتماع وتبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، فعالیت و تلاش برای پیشبرد اهداف گروه‌هایی که علیه حکومت قیام مسلحانه کرده‌اند، توهین به خمینی و خامنه‌ای در فضای مجازی.

تحریم سیرک انتخابات توسط خانواده جان‌باختگان و مادران دادخواه

انحطاط ابتذال، در وصف سیرک انتصابی از سعید ماسوری

در باره متهم سیاسی نسیم غلامی سیمیاری

متهم سیاسی نسیم غلامی سیمیاری، در تاریخ ۲۸اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد. وی ابتدا به یکی از بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات موسوم به بند یک الف منتقل شد. او در این بازداشت‌گاه‌ها تحت شکنجه‌های روحی و فیزیکی قرار داشت تا مجبور به اعترافات اجباری شود. نسیم غلامی در ادامه به بند دو الف و در نهایت به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

به گفته یکی از آشنایان زندانی سیاسی نسیم غلامی سیمیاری در زمان بازداشت پس از شکنجه‌های فیزیکی و روحی، مجبور به اعترافات اجباری شده است. وی در بازداشتگاه در مقابل دوربین فیلم‌برداری قرار گرفته و اعترافاتی که به صورت نوشته بود را به اجبار بازجو تکرار کرده است.

در باره متهم سیاسی امیر شاه‌ولایتی

متهم سیاسی امیر شاه ولایتی در جریان اعترضات سراسری ۱۴۰۱ از ناحیه چشم مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و در حال حاضر چشم وی دچار آسیب‌دیدگی جدی شده است. وی در تاریخ ۲۸اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در نزدیکی محل سکونت خود در تهران بازداشت شد. ماموران امنیتی سپس به منزل وی یورش برده و برخی لوازم شخص وی را ضبط کرده و با خود بردند.

وی مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شده بود. متهم سیاسی امیر شاه ولایتی سپس در تاریخ ۳بهمن‌ماه ۱۴۰۲، به دادسرای اوین احضار شد وی در همان محل بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. پس از پیگیری‌های خانواده‌اش وی در تاریخ ۲۱اسفند ۱۴۰۲، با وثیقه سنگین ۵میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

در باره متهم سیاسی احسان روازژیان

احسان روازژیان در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲، در شهر ملایر بازداشت شده بود، وی نزدیک به ۱۱ماه است که در وضعیت بلاتکلیف در بند ۴ زندان اوین محبوس است. به گفته یک منبع از نزدیکان خانوادگی احسان روازژیان، او به علت فعالیت در اینستاگرام دستگیر و بیش از ۷۰ روز در انفرادی و زیر بازجویی قرار داشت.

این منبع می گوید: «شاکی وی وزارت اطلاعات است که مدعی شده او پستهایی در اینستاگرام می گذاشت که توهین به رهبری محسوب می شود و حول همین موضوع بر علیه او پرونده سازی کرده اند. وزارت اطلاعات چند زندانی دیگر با اسامی حمید سهل آبادی، نسیم غلامی، امیر سخنور، امیر شاه ولایتی و حسین اردستانی را که اصلا او نمی‌شناخته به پرونده او مرتبط کرده اند.»

در باره متهم سیاسی حسین اردستانی

متهم سیاسی حسین اردستانی در تاریخ ۲بهمن‌ماه ۱۴۰۲ توسط ماموران ماموران امنیتی در تهران دستگیر شد. وی مستقیما به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد. وی با گذشت بیش از ۵ماه از بازداشت همچنان در حالت بلاتکلیف بسر می‌برد.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ