کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بلاتکیفی محمد حسن عمیدی در زندان اوین

۷ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


محمد حسن عمیدی در روز ۲۹خرداد ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی در شهر ری بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت کلیه وسایل منزل وی را بازرسی نموده و برخی لوازم شخصی‌ وی را با خود بردند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۷تیرماه ۱۴۰۳، بیش از یک هفته از بازداشت و بلاتکلیفی محمد حسن عمیدی در بند ۲۰۹ زندان اوین می‌گذرد. این زندانی در روز ۲۹خرداد ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی در شهر ری بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت کلیه وسایل منزل وی را بازرسی نموده و برخی لوازم شخصی‌ وی را با خود بردند. وی پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و تحت بازجویی قرار گرفته است. محمد حسن عمیدی از زمان بـازداشت و بازجویی تا کنون از داشتن حق دسترسی به وکیل انتخابی که از حقوق اولیه یک بـازداشتی است محروم بوده است. از دلایل بـازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی در دست نیست.

محمد حسن عمیدی، متولد ۱۳۴۰ و ساکن شهرری می‌باشد.

محکومیت متین حسنی از آسیب دیدگان چشمی قیام سراسری ۱۴۰۱ به تحمل زندان

زندانی سیاسی محمد داوری، افشای وضعیت غیرانسانی بند ارشاد زندان وکیل‌آباد شیراز

اصل پایه‌ای دسترسی به وکیل انتخابی در هنگام بازداشت و بازجویی

دسترسی به وکیل یکی از حقوق بنیادی هر انسان است. این حق در همه نظام‌های حقوقی مختلف به رسمیت شناخته شده است. این حق در مورد زندانیان نیز از اهمیتی مضاعف برخوردار است، چرا که این افراد در شرایطی به سر می‌برند که آزادی و حقوق اولیه آنها سلب شده و در معرض آسیب‌پذیری بیشتری قرار دارند.

در ایران، دسترسی به وکیل برای بسیاری از زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی، عقیدتی و محکومین امنیتی با موانع و چالش‌های جدی روبرو است. این امر نقض آشکار حقوق زندانیان و تضییع عدالت در روند رسیدگی به جرایم آنها محسوب می‌شود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ