کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی، بازداشت و بلاتکلیفی ۹ ماهه در زندان اوین

۲۳ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی در شهریورماه ۱۴۰۳ به همراه همسرش عبدالرحمان (ارسلان) کردی در ورودی نصرت‌آباد زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۳خرداد ۱۴۰۳، بیش از ۹ماه از بازداشت و بلاتکلیفی زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی در زندان اوین می‌گذرد. وی تاکنون از داشتن حق ملاقات حضوری و تماس تلفنی محروم بوده است. خانم نسیمه اسلام‌زهی نزدیک به ۴۰روز قبل فرزندش را در زندان اوین به دنیا آورده است. پیش از این به وی گفته شده بود که دیگر فرزند دخترش به نام عایشه را به یک خانواده سپرده‌اند اما پس از مدتی مشخص شد که این کودک به بهزیستی سپرده شده است.

زندان عادل‌آباد شیراز، انتقال ۳زندانی سیاسی به مکان نامعلوم

زندانی سیاسی ماموستا محمد خضرنژاد، تبدیل حکم اعدام به زندان

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

بازداشت و ۳ماه زندان انفرادی

زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی در شهریورماه ۱۴۰۳ به همراه همسرش عبدالرحمان (ارسلان) کردی در ورودی نصرت‌آباد زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. در دادسرای انقلاب استان سیستان و بلوچستان به وی و همسرش ظن عضویت در گروه‌های ستیزه‌جو تفهیم اتهام شده است.

آنها پس از تفهیم اتهام به زندان اوین منتقل شده‌اند اما پس از آن جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد برگزار نشده است. وی در دوران بازجویی و بازپرسی از حق داشتن وکیل انتخابی محروم بوده است.


زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی به مدت ۳ماه در سلول‌های انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین بوده است. وی در تاریخ ۱۴اسفند۱۴۰۲، به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

زندانی سیاسی نسیمه اسلام‌زهی در حال حاضر از همسر و دختر ۲ساله‌اش اطلاعی ندارد و در این مدت هیچ‌گونه ملاقات حضوری و یا تماس تلفنی با هم نداشته‌اند.

زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی ۴۰ ساله و اهل بخشان سراوان در استان سیستان و بلوچستان است. همسر وی عبدالرحمان (ارسلان) کردی اهل استان کردستان می باشد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ