کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان قزلحصار کرج، قطع ملاقات حضوری و تماس تلفنی زندانیان سیاسی اهل سنت

۲۴ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانیان اهل سنت در زندان قزلحصار کرج، روز چهارشنبه ۲۳خرداد آماده رفتن به ملاقات حضوری با خانواده‌های خود بودند که به آنها ابلاغ شد که به مدت ۲هفته از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم هستند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۴خردادماه ۱۴۰۳، بنا به اطلاعات دریافتی از خانواده زندانیان سیاسی اهل سنت، مقامات زندان قزلحصار از روز چهارشنبه ۲۳خردادماه ۱۴۰۳، ملاقات‌های حضوری و تماس تلفنی آنها را قطع کرده‌اند. این زندانیان عبارتند از: فریدون ذاکری‌نسب، صلاح الدین ضیایی، عیدو شه‌بخش، سلیمان شه‌بخش، عبدالغنی شه‌بخش، محمدصالح زیادالله، عبدالله وریا، عبدالکریم قنبرزهی. این زندانیان روز چهارشنبه ۲۳خرداد آماده رفتن به ملاقات حضوری با خانواده‌های خود بودند که به آنها ابلاغ شد که به مدت ۲هفته از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم هستند.

مقامات بند و زندان قزلحصار پاسخ مشخصی برای این محرومیت نداده‌اند. این محرومیت از ملاقات در حالی است که خانواده زندانیان از این موضوع بی‌اطلاع بوده و از مسافت‌های دور از استان سیستان و بلوچستان و.. برای ملاقات عزیزانشان به درب زندان آمده بودند.

زندان قزلحصار، حمله گارد زندان به سالن ۷ و ضرب و شتم یک زندانی معترض – فیلم و گزارش از درون زندان

زندانی سیاسی محمد امین محمدی، انتقال به زندان نقده

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

هزینه و سختی مسافت برای خانواده‌هایی که سرپرست آنها در زندان است گزاف است اما مقامات زندان قزلحصار به منظور شکنجه روحی زندانیان و خانواده‌های آنها اقدام به این کار کرده‌اند. این اقدامات مصداق بارز نقض حقوق اولیه انسانی در رابطه با زندانیان و خانواده‌های آنها می‌باشد.

امکانات زیر صفر در زندان قزلحصار

در بندهای زندان قزلحصار، جمعیت داخل سالن‌ها بسیار زیاد است و جمعیت روی هم انباشته شده‌اند. برای هر سالن حسینیه ای درست کرده اند که زندانیان مجبورند به دلیل تنگی جا از آن برای استراحت استفاده کنند و مملو از جمعیت است. جا به حدی تنگ است که حتی تازه واردها جایی برای قرار دادن و استفاده از پتو و بالش و چند قلم وسیله شخصی خود ندارند.

امکانات صفر است به طوری که در هیچ وعده غذایی افراد حتی از نان خالی سیر نمی شوند. امکانات بهداشتی و ورزشی در دسترس نیست. اما ضرب و شتم و توهین به وفور وجود دارد.

واحد یک و دو هم به لحاظ جمعیت و شرایط بد بسیار بدتر است. بند اتباع خارجی که اساسا افغانستانی هستند برده وکلونی برده‌داری است

سرکوب رعب وحشت در واحدها اساسا توسط حفاظت و سادات رسول صورت می‌گیرد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ