کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان عادل‌آباد شیراز، انتقال ۳زندانی سیاسی به مکان نامعلوم

۲۲ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

سه زندانی سیاسی، محمد داوری، سیروس مولودی و سجاد زارع از روز نوزدهم خردادماه ۱۴۰۳، از بند سبز این زندان به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. علت این انتقال، اعتراض آنها به نحوه برخورد مسئول فروشگاه زندان عادل‌آباد شیراز می‌باشد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۲۲خرداد ۱۴۰۳، سه زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل‌‌آباد شیراز، به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. این زندانیان عبارتند از: محمد داوری، سیروس مولودی و سجاد زارع. زندانیان سیاسی یاد شده از روز نوزدهم خردادماه ۱۴۰۳، از بند سبز این زندان به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. علت این انتقال، اعتراض آنها به نحوه برخورد مسئول فروشگاه زندان عادل‌آباد شیراز می‌باشد. ۳زندانی یاد شده از زمان انتقال تاکنون تماسی با خانواده خود نداشته‌اند.

زندانی سیاسی ماموستا محمد خضرنژاد، تبدیل حکم اعدام به زندان

زندانی سیاسی آتنا فرقدانی، محکومیت به ۶سال زندان

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

زندانی سیاسی سجاد زارع

سجاد زارع از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، می‌باشد. وی در روز ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، دستگیر شد. اتهام وی اجتماع و تبانی و ارتباط با رسانه های خارجی عنوان شده است. وی در دادگاهی به ریاست قاضی ساداتی به ۷سال و ۶ماه حبس از بابت اتهام اجتماع و تبانی و ۳سال حبس و ۲سال تبعید به استان یزد از بابت اتهام توهین به خامنه‌ای محکوم شده بود.

پیش از این سجاد زارع در مهرماه ۱۴۰۱، با پایان دوران محکومیت ۲ساله خود از زندان آزاد شده بود. وی در بازداشت قبلی خود در زندان عادل‌آباد شیراز، بر اثر شکنجه، دچار آسیب شنوایی یکی از گوش‌هایش شده بود.

زندانی سیاسی سیروس مولودی

زندانی سیاسی سیروس مولودی اهل شهرستان مهاباد است که در تاریخ ۱۰ادریبهشت‌ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شد. وی توسط دادگاه انقلاب به ۵سال حبس و ۲سال تبعید محکوم شد. اتهام وی اقدام مسلحانه علیه امنیت ملی عنوان می‌باشد.

ابلاغ اجرای حکم زندان دانشجوی معترض محمد داوری

زندانی سیاسی محمد داوری

محمد داوری متولد ۱۳۷۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی دارای مدرک کارشناسی عمران از دانشگاه آزاد یاسوج و دانشجوی مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه گلستان شیراز می‌باشد.

محمد داوری اواخر آبان‌ماه ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست سید محمود ساداتی محاکمه شد و حکم وی که شامل زندان، تبعید و محرومیت‌های اجتماعی بود صادر گردید.

محمد داوری، به ۳ سال زندان، منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه، منع فعالیت در فضای مجازی و اقامت اجباری(تبعید) به شهرستان بردسیر کرمان بابت اتهام توهین به خامنه‌ای محکوم شده است. همین دادگاه وی را به ۱.۵ سال زندان تعزیری بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌‌های معاند در فضای مجازی محکوم کرده است.

جلسه دادرسی به اتهامات محمد داوری در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ به صورت غیابی در مراجع قضایی برگزار شده بود. وی در تاریخ ۲۶اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، خود را به زندان عادل‌آباد شیراز جهت گذراندن دوران محکومیت معرفی نمود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


 

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ