کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تحریم انتخابات توسط زندانیان اجتماعی: باز هم شعبده انتخابات خامنه‌ای!

۳۱ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی گزارش ویژه

لیست بخش‌های مختلف

1. باز هم شعبده انتخابات خامنه‌ای! – متن بیانیه تحریم انتخابات

2. اسامی زندان‌های امضا کننده متن بیانیه تحریم انتخابات:

تحریم انتخابات توسط زندانیان اجتماعی در زندان‌های مختلف

همه می‌دانند که انتخابات در این نظام، معنایی ندارد. چون یک حکومت مردم سالار و یک جمهوری واقعی در ایران حاکم نیست که برای رأی مردم ارزش قائل باشد و اولین گام تحریم انتخابات و تمامیت این نظام است.

شعبده انتخابات در حالی برگزار می‌شود که جامعه ایران به دلیل سیاست‌های سرکوب‌گرانه و غارتگرانه سران حکومت در بحران و بن‌بست قرار دارد. تلاش خامنه‌ای پس از ضربه مهلک مرگ رئیسی بر نظام، سرپا نگه داشتن آن و تعیین موضوع جانشینی است.

این انتخابات پیش از آنکه تلاش برای کسب کرسی رئیس‌جمهوری حکومت باشد، نزاع بر سر سهم بیشتر در جریان جانشینی خامنه‌ای است. مردم ایران در ۴۰سال گذشته، با نه تاریخی خود همه انتخابات این حکومت را تحریم کرده بودند. اما پس از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، این تحریم عمق و گستره بیشتری یافته است که نمود آنرا در انتخابات مجلس در اواخر اسفند۱۴۰۲ دیدیم.

در همراهی با آحاد مردم، در زندان‌های مختلف، زندانیان اجتماعی که خود اولین قربانیان غارتگری‌های سران حکومت می‌باشند با صدور بیانیه‌ تحریم انتخابات به بقیه اقشار مردم پیوستند.

در بیانیه این زندانیان آمده است:

« ما هزاران هزار زندانی از درون زندان‌های خامنه‌ای ضحاک، اعلام می‌کنیم که ارزشی برای انتخابات نمایشی پیش رو قائل نیستیم. این انتخابات که فقط برای درمان دردهای خامنه‌ای است، از جانب ما مورد تحریم است و به هیچیک از کاندیداهای این نظام که برای خالی کردن جیب مردم و نابود کردن ثروت‌های این مملکت به میدان آمده اند، رأی نمی‌دهیم.»

زندانیان در زندان‌های مختلف در حال پیوستن به بیانیه‌ تحریم انتخابات می‌باشند که روزانه به روز می‌شود.

باز هم شعبده انتخابات خامنه‌ای! – متن بیانیه تحریم انتخابات

خامنه‌ای پس از مرگ رئیسی، به سرعت انتخـاباتی را راه انداخت تا به این وسیله حکومتش را که دیگر رمقی برای ادامه بقا برایش باقی نمانده، نفسی تازه بدهد.

همه می‌دانند که انتـخابات در این نظام، معنایی ندارد. چون یک حکومت مردم‌سالار و یک جمهوری واقعی در ایران حاکم نیست که برای رأی مردم ارزش قائل باشد. خامنه‌ای هر آن کس را که خودش بخواهد وارد این معرکه می‌کند و صندوق‌های رأی هم برای این است که در انظار خارجی به نمایش بگذارد و بگوید که حکومتش مشروعیت دارد چون مردم رأی داده‌اند!

کارنامه دولت رییسی که حلقه به گوش خامنه‌ای بود، تماما با گسترش دستگیری و به زندان انداختن جوانان ایران همراه است.

در دوران رئیسی بیشتر از ۱۹۰۰ زندانی اعدام و صدها هزار جوان، روانه زندان‌ها شدند تا مورد شکنجه و تحقیر و توهین قرار بگیرند. آیا ما سرکوب شدگان که در درون زندان‌های خامنه‌ای باید بیگاری بدهیم، مردم ایران نیستیم؟

آیا آنهایی را که هر روز برای اعدام به سلول‌های انفرادی می‌برید و سلاخی می‌کنید، مردم و فرزندان این سرزمین نیستند؟

چگونه است که از دسترنج مردم ایران، زندان‌ها و گورستان‌هایتان را آباد کرده‌اید اما شغل و کاری برای جوانان ایجاد نمی‌کنید؟ و دزدی و فساد در بالاترین نهادها و ارگان‌ها و افراد وابسته به شما بیداد می‌کند؟

چطور است که ما فقط برای پر کردن صندوق‌های انتخـابات دروغین شما به حساب می‌آییم؟

چرا بساط اعدام در این مملکت در دوران حاکمیت شما رونق یافته، اما از زندگی و رفاه و امید به آینده خبر و اثری نیست؟

ما هزاران هزار زندانی از درون زندان‌های خامنه‌ای ضحاک، اعلام می‌کنیم که ارزشی برای انتخـابات نمایشی پیش رو قائل نیستیم. این انتخابات که فقط برای درمان دردهای خامنه‌ای است، از جانب ما مورد تحریم است و به هیچیک از کاندیداهای این نظام که برای خالی کردن جیب مردم و نابود کردن ثروت‌های این مملکت به میدان آمده‌اند، رأی نمی‌دهیم. و از عموم مردم ایران می‌خواهیم که پای صندوق‌های رأی این نظام نروند. هر رأی شما در صندوق‌های رأی‌گیری، تایید زندان و اعدام و کشتار توسط خامنه‌ای کودک‌کش است.

اسامی زندان‌های امضا کننده متن بیانیه تحریم انتخابات:

-جمعی از زندانیان در زندان قزلحصار

-جمعی از زندانیان در زندان تهران بزرگ

-جمعی از زندانیان در زندان بروجن

-جمعی از زندانیان در زندان لردگان

-جمعی از زندانیان در زندان لاکان رشت

-جمعی از زندانیان در زندان سپیدار

-جمعی از زندانیان در زندان گرگان

-جمعی از زندانیان در زندان ساری

امضای بیانیه تحریم انتخابات از جانب زندانیان ادامه دارد و روزانه به روز رسانی می‌شود.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ