کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی افشین بایمانی، محرومیت از اعزام به مرخصی درمانی به دستور دادستانی

۲ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی افشین بایمانی به دلیل محیط نامناسب زندان از تیرماه ۹۶ دچار عارضه گرفتگی عروق قلب شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۲تیرماه ۱۴۰۳، به دستور دادستانی و مقامات زندان قزلحصار زندانی سیاسی افشین بایمانی از اعزام به مرخصی درمانی محروم شده است. . زندانی سیاسی افشین بایمانی، به دلیل نارسایی‌های قلبی نیاز به عمل جراحی قلب دارد اما دادستانی با اعزام وی به مرخصی درمانی و یا اعزام به بیمارستان مخالفت کرده است. وی به منظور کاهش مشکلات جسمی مجبور به مصرف بیش از حد دارو است که برای وی خطرات جانی در برخواهد داشت.

زندانی سیاسی افشین بایمانی به دلیل محیط نامناسب زندان از تیرماه ۹۶ دچار عارضه گرفتگی عروق قلب شده است. وی پیش از این یک بار در سال ۱۴۰۰ در بیمارستان امیرآباد، مرکز قلب تهران، تحت عمل آنژیوگرافی قلب قرار گرفته بود.

افشین بایمانی پس از ضرب و شتم توسط گارد زندان دچار حمله قلبی شد

صدور حکم اعدام یک زندانی توسط دادگاه مهاباد

بازداشت و انتقال به زندان پیش از انجام عمل جراحی قلب

زندانی سیاسی افشین بایمانی در اواخر آبان‌ماه ۱۴۰۲، با قرار وثیقه ۱۰میلیارد‌ تومانی از زندان قزلحصار به مرخصی پزشکی رفته بود. وی با وجود نیاز به جراحی قلب کماکان از مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم بود. افشین بایمانی در طی مراحل درمانی خود بود که به دستور رئیس اجرای احکام دادسرای انقلاب کرج در محل سکونت خود بازداشت و به زندان اسدآباد واقع درشهر مبارکه استان اصفهان منتقل شد. وی مدت‌ها در این زندان در بند زندانیان جرائم خشن نگهداری شد.

این زندانی سیاسی ۲۳ سال است به اتهام کمک به برادرش که از اعضای مجاهدین خلق بود در زندان است. او به دلیل شکنجه‌های جسمی و روحی به بیماری قلبی مبتلا شده و هم اکنون محروم از رسیدگی پزشکی، مرخصی استعلاجی و اعزام به بیمارستان است.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ