کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

ممانعت از درمان ۲زندانی سیاسی توسط مقامات زندان اوین

۱۷ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

مقامات زندان اوین به منظور تشدید فشار و شکنجه بیشتر ۲زندانی سیاسی کریم اسماعیل‌زاده و مرتضی پروین را از رسیدگی‌های پزشکی محروم کرده‌اند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۱۷خرداد ۱۴۰۳، وضعیت جسمی ۲زندانی سیاسی کریم اسماعیل‌زاده و مرتضی پروین در زندان اوین نامساعد گزارش شده اما مقامات زندان از رسیدگی پزشکی به آنها ممانعت به عمل می‌آورند. پیش از این زندانی سیاسی کریم اسماعیل‌زاده، از ناراحتی‌های قلبی و مشکلات گوارشی رنج می‌برد. مقامات زندان به منظور فشار و شکنجه هر چه بیشتر دارو‌های مورد نیاز وی که توسط خانواده‌اش تهیه شده را ضبط نموده و به وی تحویل نمی‌دادند. وی روز چهارشنبه ۱۶خرداد ۱۴۰۳، در پی وخامت وضعیت جسمی به بهداری زندان اوین منتقل شد. مقامات زندان علیرغم نیاز به درمان تخصصی با اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان مخالفت کردند.

 زندانی سیاسی کریم اسماعیل‌زاده، ممانعت از رسیدگی‌های پزشکی

 برگزاری دادگاه فعالین آذربایجانی محبوس در زندان اوین و طرح اتهامات جدید

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

زندان های ایران - زندان اوین  زندانی سیاسی کریم اسماعیل‌زاده در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی در اواخر اسفند‌ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی بابت اتهام تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت‌آمیز در فضای مجازی، به ۶ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

زندانی سیاسی کریم اسماعیل‌زاده، درتاریخ ۲۵مرداد‌ماه ۱۴۰۲، هنگام ورود به ورزشگاه سهند تبریز توسط مقامات امنیتی بازداشت شد. توی پس از چند روز با تودیع وثیقه۹۰۰ میلیون تومانی‌ آزاد شد. وی پس از مدت کوتاهی بار دیگر بازداشت و پس از تودیع وثیقه تا تعیین تکلیف حکم دادگاه به صورت موقت آزاد شده بود.

ممانعت از درمان زندانی سیاسی مرتضی پروین

زندانی سیاسی مرتضی پروین نیز به دلیل شرایط بد زندان و شکنجه‌های اعمال شده بر روی وی در زمان بازداشت و بازجویی به دیسک کمر مبتلا شده است. وی در حال حاضر به دلیل نبود رسیدگی‌های مورد نیاز مستمرا در ناحیه کمر و پا درد شدید داشته و نیاز به درمان دارد. مقامات زندان بدون توجه به مشکلات وی به منظور شکنجه و تشدید فشار وی را از رسیدگی‌های پزشکی محروم کرده‌اند.

مرتضی پروین در سالن ۳ اندرزگاه‌ ۴ زندان اوین به صورت جدا از سایر فعالین آذربایجانی زندانی است. اتهام‌ وی در مرحله بازپرسی، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور بود که آقای صلواتی قاضی جدید پرونده بصورت غیرقانونی با دخالت مقامات امنیتی، «توهین به خامنه‌ای» و «جاسوسی» را نیز به اتهامات وی افزوده است.

با توجه به شرایط بحرانی و انفجاری جامعه سران حکومت تلاش می‌کنند که با دستگیری و سرکوب جوانان معترض در خارج زندان‌ها و تشدید فشار به زندانیان سیاسی به مقابله با قیام‌های پیش رو بپردازد. دستگیری و برگزاری دادگاه‌ها با اتهامات واهی و دادن حبس‌های طویل مدت نشان‌دهنده قدرت این حکومت نبوده و تنها ضعف آن در مقابل اعتراضات مردمی را نشان می‌دهد. سران حکومت با ایجاد جو رعب و وحشت تلاش می‌کنند جامعه در حال انفجار را محدود کنند اما این اقدامات تنها به زبانه کشیدن خشم فروخورده شده مردم خواهد انجامید. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ