کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی وخامت وضعیت جسمی در پنجاهمین روز اعتصاب غذا

۵ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در اعتراض به عدم پای‌بندی مسئولین زندان به وعده‌هایشان مبنی بر انتقال وی به زندان نقده (همان زندانی که فرزندش سالار نیز آنجا محبوس است) با دوختن لبان خود اقدام به اعتصاب غذا و دارو کرده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه شنبه ۵تیرماه ۱۴۰۳، گزارش‌های دریافتی از زندان خوی حاکی است که زندانی سیاسی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی از روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری، در زندان خوی اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و اکنون با گذشت ۵۰ روز از اعتصاب غذا، وضعیت جسمی وی رو به وخامت نهاده است.

این زندانی سیاسی در اعتراض به عدم پای‌بندی مسئولین زندان به وعده‌هایشان مبنی بر انتقال وی به زندان نقده (زندانی که فرزندش سالار نیز آنجا محبوس است) و هم چنین اجیر کردن چند زندانی معلوم‌الحال و تحریک آنها برای ضرب و شتم او و فرزندش سالار، با دوختن لبان خود اقدام به اعتصاب غذا و دارو کرده و اکنون در آستانه ۵۰ امین روز اعتصاب غذا وضعیت جسمی وی رو به وخامت نهاده است.

مسئولین زندان علیرغم وضعیت وخیم این زندانی، تاکنون هیچ اقدامی برای رسیدگی‌های پزشکی و مداوای وی نکرده‌اند.

جان ابراهیم خلیل صدیقی همدانی زندانی سیاسی ۶۵ ساله که از دیابت شدید رنج می‌برد و تا کنون ۲انگشت پا و یک انگشت دستش را به دلیل گسترش عفونت قطع کرده‌اند، در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.

زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی وخامت وضعیت جسمی در سی و هفتمین روز اعتصاب غذا

آتش سوزی زندان اوین، صدور حکم ۲۵۱سال زندان و ۵۰۳۲ضربه شلاق برای متهمان+ جدول اسامی

حمله ماموران و زندانیان اجیر شده به زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی

پیش از این، در روز پنج‌شنبه ۲۴اسفندماه ۱۴۰۲ نیروهای گارد زندان خوی با یورش به بند زندانیان سیاسی، همه وسایل زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی را تخریب کردند. این یورش به فرمان رئیس زندان حسن قنبرلو انجام شد. دراین یورش همه وسایل زندانی سیاسی ابراهیم خلیل همدانی تخریب و از بین برده شد.

در ادامه شکنجه و آزار زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی، روز یک‌شنبه ۲۷ اسفند نیز چند زندانی معلوم‌الحال که در خدمت مدیر داخلی زندان جواد قره‌ضیاالدین هستند به او حمله کرده و اقدام به کتک زدن این زندانی کردند.

در حال حاضر، با توجه به بیماری‌های متعددی که این زندانی سیاسی به آن مبتلا است، وضعیت جسمی او بر اثر اعتصاب غذای طولانی رو به وخامت نهاده و جانش در معرض خطر مرگ است.

کانون حقوق بشر ایران، از عموم نهادهای حقوق بشری خواهان دخالت فوری برای رسیدگی فوری پزشکی و درمانی و آزادی هر چه سریع‌تر او از زندان است. عواقب ادامه این وضعیت به عهده سازمان زندان‌ها و مسئولین زندان خوی است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ