کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زنجان

۱ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


یک زندانی به نام فرهاد مسعودیان روز شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳، در زندان مرکزی زنجان اعدام شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان مرکزی زنجان اعدام شد. این زندانی فرهاد مسعودیان نام داشت و ۳سال پیش به اتهام مرتبط با مواد مخدر دستگیر و در دادگاه به اعدام محکوم شده بود. حکم اعدام وی روز شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳، در زندان مرکزی زنجان به مرحله اجرا درآمد.

پیش از این در روز پنج‌شنبه ۲۴خرداد ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان همدان اعدام شد. وی همایون اسلامی نام داشت وی به اتهام مرتبط با مواد مخدر دستگیر شده بود. پیش از آن نیز یک زندانی به نام مصطفی علیپور در زندان مرکزی یزد اعدام شده بود. وی ۳۵ساله و پدر یک فرزند بود.

تحریم انتخابات توسط زندانیان اجتماعی: باز هم شعبده انتخابات خامنه‌ای!

بازداشت و بلاتکلیفی یک ماهه نویسنده کودکان جعفر حیدری


در خرداد ماه به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت، انتظار می رفت که آمار اعدام در این ماه کاهش یافته و حتی به صفر برسد. اما دستگاه سرکوب حکومت حتی در این دوران نیز نتوانست اعدام‌ها را متوقف کند. در خرداد ماه حداقل ۱۲زندانی اعدام شده‌اند. رسانه‌های داخلی خبر بسیاری از این اعدام‌ها را منتشر نکرده است.

افشای اعدام‌ها وظیفه همه مردم برای مقابله با سرکوب سیستماتیک

ماشین کشتار و اعـدام در ایران بدون لحظه ای توقف همچنان قربانی می‌گیرد. از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون دست‌کم ۶۴ زندانی در زندان‌های اعـدام شده‌اند. حاکمیت دیکتاتوری و نهادهای وابسته به آن در پی این هستند تا به مردم القا کنند، می‌توانند هر کس را که خواستند اعـدام کنند بدون آنکه نامی از آنها برده شود. پس کشف یا اعلام اسامی اعـدام‌شدگان و همچنین اسامی مهره‌ها و عواملی که در دستگاه قضاییه و زندان‌ها، زندانیان را پای چوبه های دار می‌برند، یک صحنه‌ از رویارویی مردم و حکومت سرکوبگر حاکم است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ