کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

درگذشت اصغر قطان زندانی سیاسی دیکتاتوری شاه و آخوندها با ۱۵ سال سابقه زندان


۱۴ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

آقای اصغر قطان یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی ایران بود که حدود ۱۵ سال از عمر خود را در زمان دیکتاتوری شاه و آخوندها در زندان‌های اوین، قزلحصار و گوهردشت گذرانیده و در اثر شکنجه به بیماری‌های سنگینی مبتلا شده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۱۴خرداد ۱۴۰۳، زندانی سیاسی ۲نظام دیکتاتوری شاه و آخوندهای حاکم بر ایران آقای اصغر قطان در گذشت. وی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی ایران بود که سحرگاه امروز در تهران درگذشت.

آقای اصغر قطان یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی ایران بود که حدود ۱۵ سال از عمر خود را در زمان دیکتاتوری شاه و آخوندها در زندان‌های اوین، قزلحصار و گوهردشت گذرانیده و در اثر شکنجه به بیماری‌های سنگینی مبتلا شده بود.

وضعیت زندانی سیاسی ساناز جهان تیغ، با محکومیت به ۲.۵سال زندان

 افشای اسامی ۲۷۰ پاسدار قاتل شلیک‌کننده به مردم در اعتراضات قم + سند PDF

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

دستگیری در دیکتاتوری شاه

او اولین بار در دهه ۵۰ زمانی که ۱۴ ساله بود توسط ماموران ساواک شاه بازداشت شده بود. آقای اصغر قطان همچنین مدت ۶سال در دهه شصت به علت هواداری از مجاهدین خلق در شکنجه گاه قزلحصار زندانی بود وی در این مدت به شدت مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته بود.

او در سال ۶۰ به دلیل شدت شکنجه دچار ضعف بینایی شده و شماره چشمش از نیم به ۶ افزایش یافت.

آقای اصغر قطان در سال ۷۰ پس از بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم واقع شد. این شکنجه‌های وحشیانه طوری بود که منجر به عمل جراحی و برداشتن بخشی از روده و معده او شد.

آقای اصغر قطان همچنین در دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ نیز بارها به دلیل ارتباط و فعالیت برای مجاهدین خلق بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته و در سال ۹۱ تا ۹۵ مدت ۵ سال زندانی بود

کانون حقوق بشر ایران درگذشت اصغر قطان، این مرد مبارز و زندانی سیاسی پیشین را به خانواده، دوستان و هموطنان تسلیت گفته و یاد او را گرامی می‌دارد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ