کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی فرامرز صبوری فر تهدید سکته قلبی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی

۱۲ مهر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی فرامرز صبوری فر مبتلا به بیماری های فشار خون بالا و قند خود در معرض سکته قلبی قرار دارد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۱۲مهرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی فرامرز صبوری فر به دلیل بالا رفتن قند خون و فشار خون و رسیدگی نشدن در زندان در معرض سکته قلبی قرار دارد. وی هم اکنون در زندان اوین زندانی است.

به گزارش منبع مطلع، زندانی سیاسی فرامرز صبوری فر مستمر در زندان با سردرد، تهوع، استفراغ و سرگیجه روبروست و فشار خون او از ۱۹ پایین تر نمی آید. اما بهداری زندان اوین بدون توجه به وضعیت خطرناک زندانی سیاسی  فرامرز صبوری فر بجای ارجاع به پزشک متخصص یا اعزام به بیمارستان، تنها به درمان سرپایی و تجویز چند قرص زیر زبانی اکتفا کرده است.

این در حالی است که داروها تاثیری نداشته و حتی با وجود مصرف قرص‌های فوق، فشار خون او تغییر چندانی نکرده و همچنان با ریسک سکته قلبی مواجه است.

فرامرز صبوری فر ۴۲ ساله، متأهل و دارای یک فرزند، اهل سمنان و ساکن تهران مبتلا به بیماری قند خون و فشار خون بالا است.

متین حسنی، محرومیت از درمان و عفونت چشم آسیب دیده

اعدام ۳زندانی در زندان مرکزی ایلام


نقض حقوق بشر با انجام نشدن رسیدگی پزشکی زندانیان 

محرومیت زندانیان از رسیدگی پزشکی نقض چندین اصل مهم در قوانین حقوق بشری بین‌المللی است. این عمل با موارد زیر مغایرت دارد:

ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر: که به صراحت بیان می‌کند هیچ‌کس نباید تحت شکنجه یا رفتار یا مجازات‌های بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرد. عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی می‌تواند نوعی رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز تلقی شود.

ماده ۱۰ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی: این ماده تأکید می‌کند که با تمامی افرادی که از آزادی‌شان محروم شده‌اند، باید به صورت انسانی و با احترام به کرامت ذاتی آنها رفتار شود. محرومیت از مراقبت پزشکی، مغایر با این ماده است.

قوانین استاندارد حداقل رفتار با زندانیان (قوانین نلسون ماندلا): این قوانین که توسط سازمان ملل متحد تدوین شده‌اند، به صراحت بیان می‌کنند که زندانیان باید به خدمات درمانی مناسب دسترسی داشته باشند و شرایط بهداشتی و درمانی زندان‌ها باید استانداردهای لازم را داشته باشد.

محرومیت از خدمات پزشکی به عنوان شکلی از شکنجه یا رفتار غیرانسانی در بسیاری از اسناد حقوق بشری محکوم شده و نقض کرامت انسانی افراد به شمار می‌رود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک




اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ