کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان دستگرد اصفهان کسب ثروتهای میلیاردی با بیگاری کشیدن از زندانیان

۲۴ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر

تنها در یک کارگاه فیروزه کوبی در زندان دستگرد اصفهان، ماهانه بیش از ۱۰میلیارد تومان سود به مقامات این زندان و سازمان زندان‌ها می‌رسد اما از این پول هنگفت تنها ماهانه کمتر از ۲میلیون‌تومان به هر زندانی پرداخت می‌شود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۲۴تیرماه ۱۴۰۳، بنا به گزارشات رسیده از زندانیان در زندان دستگرد اصفهان مقامات این زندان با بیگاری کشیدن از زندانیان به ثروت‌های هنگفت رسیده‌اند. به گزارش ارسالی از داخل زندان تنها در یک کارگاه فیروزه کوبی در زندان دستگرد اصفهان، ماهانه بیش از ۱۰میلیارد تومان سود به مقامات این زندان و سازمان زندان‌ها می‌رسد اما از این پول هنگفت تنها ماهانه کمتر از ۲میلیون‌تومان به هر زندانی پرداخت می‌شود.

بردگی زندانیان در زندان دستگرد اصفهان

گزارش ارسالی در درون زندان دستگرد اصفهان در زیر آمده است:

«در زندان دستگرد اصفهان، بندی به نام بند کارگری وجود دارد که زندانیان این بند هر روز از ساعت۷ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر برای بیگاری برده می‌شوند.

در محوطه کارگاهی این زندان، ۱۰ کارگاه هست. یک کارگاه فیروزه‌کوبی در این محوطه وجود دارد که براساس تخمین ها با بیگاری کشیدن از زندانیان، ماهانه ۱۰ میلیارد تومان برای سازمان زندان‌ها سود دارد.

اما به زندانیانی که در این کارگاه، ساعت‌ها از جانشان مایه می‌گذارند، ماهی ۲ میلیون تومان حقوق می‌دهند.

کارگاه‌هایی که زندانیان از بندهای مختلف را برای بیگاری هر روز صبح تا عصر به آنجا می‌برند، متعلق به افراد وابسته به حکومت در خارج از زندان است، که با سازمان زندان‌ها قرارداد بسته‌اند تا با نیروی کار ارزان زندانیان، سود کلان به جیب بزنند و ثروت‌های میلیاردی کسب کنند.

مدیریت این بند با یک بسیجی با نام خانوادگی «گلی» است. وی در عین حال رئیس بسیج یکی از محله‌های اصفهان نیز هست.»

اعتصاب غذای زندانی سیاسی فاطمه(مژگان) تدریسی، در اعتراض به شرایط زندان

زندانی سیاسی جابر صخراوی، سکته مغزی در زندان شیبان اهواز


بردگی رسمی، بیگاری کشیدن از زندانیان

زندانیان در ایران مجبور هستند ساعت‌ها بدون استراحت، کار کنند. طبق قرارداد استاندارد، سه چهارم حقوق زندانیان به مدیران زندان تعلق گرفته و تنها یک چهارم حقوق به زندانی تعلق می‌گیرد. مثلا اگر حقوق ماهانه زندانی 200 دلار تعیین شود، 150 دلار آن به جیب مدیران زندان می‌رود و تنها 50 دلار به زندانی داده می‌شود.

بسیاری از زندانیان جرائم مالی در ایران عموما کسانی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی، توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند. در ایران زندانیان مجبورند در طول مدت حبس خود، برای تأمین هزینه‌های زندان و همچنین برای کمک به خانواده‌هایشان کار کنند. رسمی‌ترین نوع کار برای زندانیان اشتغال در کارگاه‌ها یا تبعید به مناطق دورافتاده برای کار در معادن است.

در حال حاضر دستکم در ۱۶۷۵ کارگاه وابسته به سازمان زندان‌ها، نزدیک به ۱۰۰ هزار زندانی به کار گرفته می‌شوند. به روشنی می‌توان نتیجه گرفت از آنجا که حداکثر ۲۰درصد دستمزد زندانیان به آنان پرداخت می‌شود، چه سود هنگفتی به جیب مسئولان دزد و چپاولگر قضاییه‌، می‌ریزد.

غارتگران حکومتی، تحت عنوان بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان متولی اشتغال در زندان، تمامی سودهای کلان میلیاردی حاصل از کار ارزان زندانیان محروم را با طرح‌های ضدانسانی خود بالا می‌کشند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ