کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی پخشان عزیزی، محرومیت ۲هفته‌ای از تماس و ملاقات با خانواده

۲۷ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی زنان زندانی

تلاش‌های خانواده این زندانی سیاسی برای برقراری تماس و ملاقات در زندان نتیجه‌ای نداشته و آنها نگران وضعیت سلامتی پخشان عزیزی هستند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۷تیرماه ۱۴۰۳، به دستور مقامات زندان اوین، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی پخشان عزیزی، از تماس تلفنی و ملاقات حضوری با خانواده خود محروم شده است. این ممانعت از ۲هفته پیش آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد. یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی در این رابطه گفته است، تلاش‌های خانواده این زندانی سیاسی برای برقراری تماس و ملاقات در زندان نتیجه‌ای نداشته و آنها نگران وضعیت سلامتی پخشان عزیزی هستند.

اعتصاب غذای مریم مهرابی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و محرومیت از حقوق زندانی

۲۸۳ اعدام ارمغان حکومت ولایت فقیه در نیمه نخست سال میلادی ۲۰۲۴ برای مردم ایران

اعتصاب غذای زندانی سیاسی پخشان عزیزی

پیش از این در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی پخشان عزیزی که در بند زنان زندان اوین زندانی است به مدت یک روز در مقابل نگهبانی بند زنان اقدام به تحصن و اعتصاب غذا کرد.

زندانی سیاسی پخشان عزیزی در ۱۳مرداد ۱۴۰۲، در شهرک خرازی تهران، بازداشت و در بازداشتگاه اطلاعات این شهر تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. وی سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین و پس از آن به بند زنان این زندان منتقل شد.

زندانی سیاسی پخشان عزیزی، تحت شکنجه و فشارهای مقامات امنیتی قرار داشت تا مجبور به اعترافات اجباری شود. وی در زمستان ۱۴۰۲، توسط شبعه ۵ بازپرسی دادسرای امنیت اوین به بغی از طریق عضویت در گروه‌های مخالف نظام متهم شده است.

زندانی سیـاسی پخشان عزیزی، اهل مهاباد و فارغ‌التحصیل مددکاری اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی اولین بار در آبان ۱۳۸۸ در یک گردهمایی اعتراضی دانشجویان علیه اعدام‌های سیـاسی در کردستان بازداشت شد. وی در ۲۸اسفند ۱۳۸۸، با قید وثیقه سنگین ۱۰۰میلیون تومانی‌آزاد شده بود. زندانی سیـاسی پخشان عزیزی آخرین بار در ۱۳مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی به اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام بازداشت شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ