کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی افشین بایمانی، وخامت وضعیت جسمی به دلیل شکستگی و خونریزی از ناحیه سر

۸ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی افشین بایمانی، پس از بی‌هوش تعادل خود را از دست داده و سر او با دیوار برخورد می‌کند. وی به دلیل مشخص نبودن شرایط بستری در خارج از زندان و در اعتراض به ناتمام ماندن پروسه درمان در موارد قبل، در یک اقدام اعتراضی از رفتن به بیمارستان خارج از زندان خودداری کرده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۸مردادماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی افشین بایمانی در اثر یک حادثه از ناحیه سر دچار شکستگی و خونریزی شدید شده است. وی پس از بی‌هوش تعادل خود را از دست داده و سر او با دیوار برخورد می‌کند. او به دلیل مشخص نبودن شرایط بستری در خارج از زندان و در اعتراض به ناتمام ماندن پروسه درمان در موارد قبل، در یک اقدام اعتراضی از رفتن به بیمارستان خارج از زندان خودداری کرده است.

پیش از این زندانی سیاسی افشین بایمانی در تیرماه ۱۴۰۳، به دستور دادستانی و مقامات زندان قزلحصار از اعزام به مرخصی درمانی محروم شده بود. وی به دلیل نارسایی‌های قلبی نیاز به عمل جراحی قلب دارد اما دادستانی با اعزام وی به مرخصی درمانی و یا اعزام به بیمارستان مخالفت کرده است. او به منظور کاهش مشکلات جسمی مجبور به مصرف بیش از حد دارو شده بود که برای سلامتی وی خطرات جدی در برخواهد داشت.

زندانی سیاسی افشین بایمانی، محرومیت از اعزام به مرخصی درمانی به دستور دادستانی

صدور کیفرخواست برای ۳تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در بوکان


بازداشت و انتقال به زندان پیش از انجام عمل جراحی قلب

در حال حاضر نیز پزشکان احتمال مسدود شدن چند رگ قلبی وی را می‌دهند که نیاز به رسیدگی‌های پزشکی دارد. اما مسئولین زندان نیز با وجود صدور نامه اعزام به بیمارستان خارج از زندان، اما مقامات زندان تا کنون هیچ اقدامی در این جهت انجام نداده‌اند.


بیست و چهار سال بازداشت به دلیل کمک به برادر

زندانی سیاسی افشین بایمانی نزدیک به ۲۴ سال است که در زندان به سر می‌برد. وی روز ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ بدلیل کمک به برادر کوچکترش بنام عبدالمهدی بایمانی که از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بود دستگیر و به حبس ابد محکوم شد.

مهدی بایمانی برادر افشین حین یک درگیری توسط نیروهای امنیتی کشته شد اما جسد او را هرگز به خانواده اش تحویل ندادند. افشین بایمانی در جریان فراری دادن برادرش به همراه دختر ۹ ماهه و پسر ۳ساله‌اش بازداشت شد.

افشین ماه‌ها در سلولهای بند۲۰۹ زندان اوین تحت شکنجه و بازجویی قرار داشت. سپس به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق به اعدام محکوم شد. حکمی که در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد. اما پس از ۶سال حکم او به حبس‌ابد تقلیل پیدا کرد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ