کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعتصاب غذای یک زن زندانی پس از شکنجه‌های وحشیانه در زندان وکیل‌آباد مشهد

۳۰ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی زنان زندانی


مدیر بند نسوان (زنان) زندان وکیل آباد مشهد و یک زن زندانبان به نام سالاری این زن زندانی را به یک سلول سنگی کثیف و بدون آب و غذا و حداقل امکانات برده و مدت ۳۰ ساعت دستانش را با دست‌بند آهنی از پشت و پاهایش را نیز محکم بسته بودند به طوری که مچ دستانش کبود شده و ورم کرده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۳۰تیرماه ۱۴۰۳، به گفته یک منبع مطلع، یک زن زندانی در زندان وکیل‌آباد مشهد در اعتراض به شکنجه وحشیانه‌اش در سلولی سنگی با دست‌بند آهنی، از روز پنج‌شنبه ۲۸تیرماه ۱۴۰۳، اعتصاب غذا کرده و لبان خود را دوخته است.

به گزارش این منبع مطلع، «خانم ن» که به دلیل عدم رضایت خانواده‌اش از ذکر هویت وی خودداری می‌کنیم، مادر ۴فرزند است. او پس از یک محاکمه ناعادلانه در خصوص مسکن مهر گلبهار به زندان محکوم شد و هم اکنون حدود یک سال است که در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد.

مسئولان زندان او را از حق قانونی‌اش که ماهی ۳روز مرخصی است، محروم کردند. این زندانی زن که می‌‌خواسته فرزندانش را ببیند و از مرخصی استحقاقی محروم شده بود، در اعتراض اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

زندانی سیاسی سید محمد تقوی، ۲۰ روز در سلول انفرادی به دستور قاضی افشاری

زندانی سیاسی جابر صخراوی، وخامت وضعیت جسمی به دلیل بازگشت به زندان

شکنجه و انتقال به سلول انفرادی

مدیر بند نسوان (زنان) زندان وکیل آباد مشهد و یک زن زندانبان به نام سالاری وی را به یک سلول سنگی کثیف و بدون آب و غذا و حداقل امکانات برده و مدت ۳۰ ساعت دستانش را با دست‌بند آهنی از پشت بسته و پاهایش را نیز محکم بسته بودند به طوری که مچ دستانش کبود شد و ورم کرد. او حتی اجازه دسترسی به امکان پزشکی مورد نیازش را نیز ندارد.

این منبع اضافه می‌کند: خانواده «خانم ن» به نزد تمام مسئولان از جمله رئیس کل دادگاه‌های استان خراسان رضوی، دادستان مشهد، بازرسی نظارت بر زندان، قاضی ناظر زندان شکایت کردند. اما هیچ پاسخی دریافت نکردند و مسئولان زندان از رئیس بند زنان و زندان‌بانان حمایت می‌کنند. طباطبایی قاضی ناظر بر زندان به خانواده وی گفت: «از اختیاراتم استفاده می‌کنم و اجازه نمی‌دهم که دخترت به مرخصی برود».

این زندانی زن تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار دارد. مقامات زندان وی را از ملاقات با خانواد‌ه‌اش محرو کرده و زمانی‌که مادرش پس از دوندگی فراوان موفق به ملاقات با او شد، توانست فرزندش را در حضور یک زن زندانبان ببیند. به او گفته شد که حق صحبت درباره اعتصاب و شکنجه های وارد شده را ندارد وگرنه ملاقاتش لغو خواهد شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ