کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تبعید زندانی سیاسی علی پاسبان به بند جرائم خطرناک زندان وکیل‌آباد

۲۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی علی پاسبان، پیشتر به دلیل انتشار فایل صوتی درباره ظلم و شکنجه‌ها در زندان وکیل‌آباد به بند زندانیان جرائم خطرناک منتقل شده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۳، مقامات زندان وکیل‌آباد مشهد به منظور شکنجه زندانی سیاسی علی پاسبان، را به سالن ۱۰۱ بند پنج زندان وکیل‌آباد مشهد، معروف به بند جرایم خطرناک، تبعید کرده و در آنجا زندانی می‌باشد. این اقدام غیرقانونی مقامات زندان وکیل‌آباد مشهد، موجب نگرانی جدی درباره سلامت جانی این زندانی سیاسی شده است. این اقدام نقض قانون تفکیک جرائم می‌باشد.

زندانی سیاسی علی پاسبان، پیشتر به دلیل انتشار فایل صوتی درباره ظلم و شکنجه‌ها در زندان وکیل‌آباد به بند زندانیان جرائم خطرناک منتقل شده بود. علی پاسبان همچنان از ملاقات حضوری و تماس تلفنی با خانواده‌اش محروم است.

اعدام زندانی سیاسی بلوچ ادریس جمشید‌زهی در زندان زاهدان

آخرین وضعیت زندانی سیاسی رضا نبوی چاشمی، در زندان سمنان


بازداشت در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

زندانی سیاسی علی پاسبان، در جریان قیام سراسری ۱۴۰۱، با آتش زدن خودروی خود در بلوار امامت مشهد به سرکوب سران حکومت اعتراض کرده بود وی پس از بازداشت، به اتهامات واهی به حبس طولانی محکوم شد. همچنین، او در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز بازداشت و مدتی را در زندان‌های کاشان و اصفهان به زندان بوده است.

او تحت شکنجه‌هایی همچون انتقال اجباری به بخش اعصاب و روان، بستن دست و پا با دستبند و پابند به تخت و نگهداری در بدترین شرایط انسانی قرار داشته است.

علی پاسبان پیش از این در پیامی گفته بود: «من علی پاسبان زندانی سیاسی در بند ۱۰۱ زندان وکیل‌آباد مشهد هستم بندی که مخصوص محکومان مواد مخدر است که بیشترشان به اعدام محکوم شده‌اند.

مرا به دلیل حمایت از زندانیان و اعتراض به غذای بی‌کیفیت زندان و قطع سیگار زندانيان، از ساعت ۱۱ شب تا صبح روز بعد به دفتر مدیر زندان برده‌اند و از طرف مدیر به نام سیدرضا اسدی به دلیل اعتراضی که کردم، مورد تهدید قرار گرفتم.

«سیدرضا اسدی» به وکیل بند سفارش کرده که انتظامات بند به دلیل این اعتراض و حمایت از زندانيان، با من در داخل بند درگیری فیزیکی ایجاد کنند و مرا مورد ضرب و شتم قرار دهند. صدای من باشید.»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ