کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی عاطفه رنگریز، تغییر حکم از جریمه به ۳۹ماه زندان

۱۶ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر


دادستان دامغان به منظور تشدید فشار بر زندانی سیاسی عاطفه رنگریز، تغییر احکام دادگاه از جریمه نقدی به زندان را به وی اعلام کرد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۱۶تیرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی عاطفه رنگریز، با پرونده‌سازی و تبدیل حکم جریمه به زندان مواجه شده است. دادستان دامغان با حضور در زندان شاهرود ‌آخرین وضعیت پرونده‌های زندانی سیاسی عاطفه رنگریز را به وی ابلاغ کرد. پیش از این وی به پرداخت ۶میلیون تومان بابت پرونده مهرماه ۱۴۰۲ محکوم شده بود.

دادستان دامغان به منظور فشار بیشتر به زندانی سیاسی عاطفه رنگریز، تغییر احکام دادگاه از جریمه نقدی به زندان را به وی اعلام کرد. وی بابت اتهام همکاری و عضویت در گروه‌های معاند نظام، به ۲سال و ۷ماه و ۱۶روز حبس و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام، به ۷ماه و ۱۶روز حبس محکوم شده است. وی همچنین با پرونده‌سازی جدید تحت عنوان تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه مواجه است.

زندانی سیاسی سید محمد تقوی، انتقال به سلول انفرادی به دستور قاضی ایمان افشاری

خبات ویسی، افزایش مدت بازداشت از ۱۵ماه به ۴۳ماه با پرونده‌سازی و فشار اداره اطلاعات


بازداشت در جلسه تفهیم اتهام

زندانی سیاسی عاطفه رنگریز روز شنبه ۹تیرماه ۱۴۰۳، پس از حضور در جلسه بازپرسی در شعبه یک دادسرای انقلاب شهرستان دامغان، جهت تفهیم اتهام بازداشت و به زندان شاهرود منتقل شد.

اتهامات مطروحه علیه وی، تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی می‌باشد. حکم بازداشت وی توسط بازپرس شعبه یک دادسرای انقلاب شهرستان دامغان صادر شده است. پیش از این زندانی سیاسی عاطفه رنگریز، در تاریخ ۳تیرماه ۱۴۰۳، احضاریه حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان جهت تفهیم اتهام دریافت کرده بود.

در باره زندانی سیاسی عاطفه رنگریز

زندانی سیاسی عاطفه زنگریز در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شد. ماموران ضمن تفتیش منزل لوازم شخصی وی از قبیل، گوشی تلفن همراه، وی را ضبط کردند. وی مدتی در بازداشتگاه اداره کل اطلاعات استان سمنان در بازداشت بود او در نهایت روز ۲۹مهرماه ۱۴۰۲، با قید وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد.

پیش از این زندانی سیاسی عاطفه رنگریز، در تاریخ ۱۱اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، حین برگزاری تجمع اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل مجلس بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۴مردادماه ۱۴۰۳ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، توسط قاضی مقیسه‌ای بابت اتهامات، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و شرکت در تجمع غیرقانونی محاکمه شد. عاطفه رنگریز، توسط قاضی مقیسه‌ای به ۱۱سال و ۶ماه حبس و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ