کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

گزارشی از درون زندان قزلحصار، مردم به داد ما برسید

۲۲ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر


طی چند روز گذشته، رئیس حفاظت زندان قزلحصار به نام «سید سادات» معروف به سید شمر در داخل بندهای این زندان، با اقدامات ضدانسانی اش، زندانیان را شکنجه کرده و آزار می دهد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۲تیر ۱۴۰۳، مقامات زندان قزلحصار پس از تحریم گسترده انتخابات توسط زندانیان با سخت کردن شرایط آنها را تحت فشار قرار داده‌اند. مدت‌ها است که وضعیت آب در این زندان به یک معضل تبدیل شده است. مقامات زندان به جای رفع مشکل کم آبی به زندانیان ابلاغ کرده‌اند که واحد تنها می‌تواند ۴دستگاه کولر داشته باشد. این درحالی است که در هر اتاق ۱۵متری حداقل ۳۵زندانی هستند. گزارش زیر از درون زندان ارسال شده که به اذیت و آزار زندانیان توسط مقامات زندان بخصوص رئیس حفاظت زندان به نام سید سادات اشاره شده است.

زندان قزلحصار،‌ زمینه‌سازی قتل زندانیان سیاسی با انتقال آ‌نها به بند زندانیان خطرناک

بازداشت و محکومیت بهورز روستای چنار محمودی به محاربه و افساد فی الارض


گزارشی از درون زندان قزلحصار، بی‌آبی بیداد می‌کند

طی چند روز گذشته، رئیس حفاظت زندان قزلحصار به نام «سید سادات» معروف به سید شمر در داخل بندهای این زندان، با اقدامات ضدانسانی اش، زندانیان را شکنجه کرده و آزار می‌دهد. او سالها است که در زندان قزلحصار به این کار اشتغال دارد.

وی که خودش همراه با یک گروه از ارازل و اوباش وابسته به دستگاه قضاییه، وارد کننده اصلی مواد مخدر و گوشی‌های موبایل به درون زندان است، در روزهای گذشته به درون واحدها رفته و بر سر تعداد کولرهای موجود در داخل اتاقها و سالنها، زندانیان را آزار می‌دهد.

در حالی که ۶۰۰ زندانی و گاهی اوقات، جمعیت بیشتری در داخل یک سالن جای داده شده اند و در حالی که گرمای هوا، زندانیان را بشدت آزار می‌دهد و حتی نفش کشیدن را برای آنان غیرممکن می‌کند، سید سادات گفته است داخل هر واحد نباید بیش از ۴ دستگاه کولر باشد.

در هر اتاق ۱۵ متری ۳۵ زندانی محبوس هستند و روز را به شب می‌رسانند. این زندانیان به هزینه خود، اقدام به خرید کولر کرده اند.

قطعی مستمر آب ۷ تا ۸ ساعت در روز، بیش از ۱۰ هزار زندانی محبوس در این زندان را در وضعیت فاجعه باری قرار داده است و به دلیل مشکلات جدی بهداشتی ناشی از قطع آب و در دسترس نبودن مواد بهداشتی، زندانیان با بیماری‌های عفونی و مشکلات گوارشی روبرو شده اند.

اسامی اوباشی که در گروه «سید سادات» هستند و در شکنجه و آزار مستمر زندانیان در قزلحصار، نقش جدی دارند از این قرار است:

۱.خلعتبری

۲.قشلاقی

۳.غلامی

۴.شیرازی

۵.رضایی

زندانیان محبوس در زندان قزلحصار از طریق خانواده‌های خود خطاب به مردم ایران پیام داده‌اند:

«اینجا – زندان قزلحصار آخر زمان است. خدایا تو به فریاد ما برس. اینجا هر روز عاشورا است. مردم به فریاد ما برسید. دارند ما را با بی آبی و در گرما می‌کشند».

افشای جنایات سران حکومت در زندان یک وظیفه ملی

سران حکومت با پایان انتخابات و تحریم گسترده آن توسط زندانیان در تلاش هستند که به زندانیان این گونه القا کنند که هیچ حسابرسی در قبال جنایات‌شان نخواهند داشت. دراین سال‌ها مشخص شده، افشای جنایات انجام شده در زندان‌ها در داخل و خارج از کشور و واکنش‌هایی که در پی دارد، سران حکومت را وحشت‌زده کرده و ادامه این جنایات سخت‌تر خواهد شد. پس وظیفه هر یک از شهروندان افشای هر گونه اطلاعات و جنایات این حکومت در زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زندانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ