کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و محکومیت بهورز روستای چنار محمودی به محاربه و افساد فی الارض

۲۱ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر


مقامات قضایی به قصد خاموش کردن اعتراضات مردم، اقدام به بازداشت و متهم کردن بهورز روستا کرده و او را متهم به محاربه و افساد فی الارض کردند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۱تیرماه ۱۴۰۳،‌ امیر طلامحمودی بهورز روستای چنارمحمودی بازداشت و به محاربه و افساد فی الارض محکوم شده است.

امیر طلامحمودی در روز ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، به دستور دستگاه قضایی اصفهان بازداشت و روانه زندان دستگرد اصفهان شد.

او توسط دادسرای انقلاب استان اصفهان، در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، به «محاربه و افساد فی الارض» متهم شد.

زندان قزلحصار،‌ زمینه‌سازی قتل زندانیان سیاسی با انتقال آ‌نها به بند زندانیان خطرناک

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زنجان


بازداشت و قربانی‌ کردن بهورز روستای چنار محمودی

در سال ۹۸، پس از آزمایش خون مردم روستای چنارمحمودی از توابع بخش مرکزی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، مشخص شد که تعدادی از ایشان مبتلا به بیماری اچ آی وی و ایدز شده اند. مردم روستا اقدام به اعتراض کرده و علت را آلوده بودن سرنگ و الزامات پزشکی دانستند.

به گزارش منبع مطلع، مقامات قضایی به قصد قربانی کردن وی و خاموش کردن مردم، اقدام به بازداشت و متهم کردن بهورز روستا کرده و او را متهم به محاربه و افساد فی الارض کردند. این در حالیست که هیچ مدرک پزشکی بر علیه امیر طلامحمودی وجود ندارد.

بهورز روستای چنار محمودی، امیر طلامحمودی در سال ۹۸ بازداشت شد. او اتهام بیمار کردن مردم روستا را رد کرده و گفت:

«بنده از سرنگ هایي كه شبكه بهداشت به خانه هاي بهداشت مي داد استفاده كرده ام واگر سرنگ‌ها آلوده بوده من اطلاعي از آلوده بودن آنها نداشته‌ام و مسئولین شهرستان به من گفتند تحت عنوان تست قند و چربي خون غربالگري اهالي روستا را انجام بدهم وحدود ۶۰۰تست و غربالگري انجام داده‌ام و ازسرنگ آلوده استفاده نكرده‌ام و اتهام وارده را قبول ندارم».

او پس  از مدتی بازداشت با وثیقه آزاد شد.

همین منبع می‌افزاید:

«این موضوع بایگانی بود. اما پس از ۵ سال، در اسفند ۱۴۰۲، دادسرای انقلاب اصفهان امیر طلامحمودی را بازداشت و به او اتهام محاربه و افساد فی الارض زده است. این در حالیست که حتی وزیر بهداشت نامه‌ای مبنی بر بی‌گناهی وی صادر کرده اما دادسرای انقلاب استان اصفهان بر اتهام صادره پافشاری می‌کند.»

امیر طلامحمودی، ۴۶ساله، متاهل و دارای دو فرزند، دارای تحصیلات کارشناسی روانشناسی است. وی سابقه ۱۰ سال بهورزی در روستای چنارمحمودی دارد. او هم اکنون در زندان دستگرد اصفهان محبوس است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ