کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زنان زندان لاکان رشت، افزایش زندان های شرکت کننده در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

۱۰ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی زنان زندانی


پیوستن زنان زندانی سیاسی زندان لاکان رشت به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در شرایطی که علاوه بر شریفه محمدی، ۱۴ زندانی زن از جرائم عادی در زندان لاکان رشت در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۱۰مرداد ۱۴۰۳: زنان زندانی سیاسی لاکان رشت به جمع زندانیان اعتصاب کننده در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام پیوستند.

هشت تن از زنان زندانی_سیاسی محبوس در زندان لاکان رشت اعلام کردند در مخالفت با حکم اعدام، این هفته سه‌شنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۳، اعتصاب غذا کرده و از این پس به زندانیان اعتصابی «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» می‌پیوندند.

این زندانیان ضمن مخالفت با صدور حکم اعدام برای زندانیان سیاسی و غیرسیاسی، به طور ویژه به خاطر صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی و پخشان عزیزی دست به اعتصاب غذا زدند.

آنها همچنین اعلام نمودند ۱۴ زندانی غیرسیاسی زن در زندان لاکان در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند و خواهان توجه به وضعیت این زندانیان گمنام و حمایت از آنان هستند.

اسامی زندانیان اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در زندان لاکان رشت زهره دادرس، زهرا دادرس، فروغ سمیع‌نیا، شریفه محمدی، آزاده چاوشیان، جلوه جواهری، نگین رضایی، شیوا شاه‌‌سیاه می باشد.

لازم به ذکر است شنبه ۲۳تیرماه ۱۴۰۳، نگین رضایی، فروغ سمیع‌نیا، شیوا شاه سیاه، جلوه جواهری و آزاده چاوشیان از استان گیلان با احضار به دادسرای انقلاب رشت بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند. آنها در اواخر مرداد ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی به صورت جداگانه در استان گیلان بازداشت شده بودند.

همچنین زهره و زهرا دادرس نیز روز چهارشنبه ۲۰تیرماه ۱۴۰۳، بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شده بودند.

بیست و هفتمین هفته “کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام “با پیوستن زندان نظام شیراز به این کارزار

بازداشت ۵ تن و انتقال به زندان لاکان رشت

اعتصاب غذای منوچهر فلاح و حافظ فروحی در زندان لاکان رشت

«کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» از روز ۹ بهمن ماه ۱۴۰۳، در اعتراض به اعدام های گسترده آغاز شد و هم اکنون به ۱۸ زندان رسیده است.

زندانیان اعتصابی در بیست و هفتمین اعتصاب غذای خود از تمامی فعالان سیاسی ، حقوق بشری و نهادهای بین‌المللی خواستند برای لغو اعدام و شکنجه و احکام ضد انسانی تلاش کنند و صدای زندانیان اعتصابی باشند.

آنها اعلام کردند «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» با هدف لغو اعدام و شکنجه، این سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ نیز در اعتراض به گسترش اعدام‌ها در زندان‌های اوین (بندزنان، بند۴، بند۶، بند۸)، زندان قزلحصار (بند۳ وبند۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم آباد، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان تبریز، زندان مشهد، زندان قائم شهر، زندان اردبیل، زندان کامیاران، زندان مریوان، زندان سلماس، زندان ارومیه، زندان بانه و زندان نظام شیراز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ