کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت نزدیک به ۱۰۰روزه میراکبر حسینی در زندان مرکزی تبریز

۲۶ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر

میراکبر حسینی برای سومین بار در تابستان ۱۴۰۲، در حوالی بازار مرند توسط پلیس امنیت اطلاعات آگاهی بازداشت و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه شنبه ۲۶تیرماه ۱۴۰۳، جوان معترض، میراکبر حسینی از بازداشت شدگان قیام سراسری ۱۴۰۱، بیش از ۳ماه است که در زندان مرکزی تبریز زندانی است. او در فروردین ماه ۱۴۰۳، به صورت تلفنی توسط اطلاعات سپاه تبریز به زندان احضار و بلافاصله بازداشت شد. وی اکنون، نزدیک به ۱۰۰ روز است که در زندان تبریز محبوس است.

میراکبر حسینی، متولد ۱۳۸۱، اهل شهرستان تبریز، پیش از این دستکم ۳بار سابقه بازداشت دارد. او هنگامی که در پادگان «عجب‌شیر» مراغه سرباز بود، به دلیل سخن گفتن از جان‌باختگان قیام ۹۸ دستگیر شده و مورد تهدید قرار گرفت.

وی بار دوم در ۶ دی ۱۴۰۱، هم زمان با چهلم شهید راه آزادی آیلار حقی، دانشجوی پزشکی اهل تبریز که در جریان اعتراضات سراسری، در ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در تبریز به دست نیروهای امنیتی کشته شده بود، نیز بازداشت شد.

میراکبر حسینی بار دیگر در تابستان ۱۴۰۲، در حوالی بازار مرند توسط پلیس امنیت اطلاعات آگاهی بازداشت و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. پس از شکایت وی از ماموران پلیس امنیت در خصوص ضرب و شتم، به او گفته شد «اگر تو را می کشتند هم ثواب بود».

بر اساس همین گزارش دادستان مرند به وی گفت: «امثال شما باید خودتان را بکشید.»

از اتهامات مطروحه علیه جوان معترض میراکبر حسینی اطلاعی در دست نیست.

 حکم یک سال زندان و ۷۴ضربه شلاق برای امجد بختیاری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری

بازداشت و بلاتکلیفی ۲۰ماهه جوان معترض ایذه‌ای رضا عرب‌پور


بازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر

بـازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر توسط سران حکومت است. در ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است:

«هیچ‌کس را نباید خودسرانه دستگیر، توقیف یا تبعید کرد.»

جاوید رحمان در گزارش خود به تاریخ آبان ۱۴۰۲، به افزایش تعداد بـازداشت‌ها، اعدام‌ها و قتل‌های خودسرانه از سوی نیروهای امنیتی اشاره کرد. وی همچنین به اقدامات سران حکومت در سرکوب مخالفان اشاره کرد. سران حکومت برای ساکت کردن مخالفان از جمله وکلا ، مدافعان حقوق بشر و تمامی افرادی که حقوق بنیادی خود را طلب می‌کنند، از تهدید، زندان و… استفاده می‌کنند.

حکومت ایران در بـازداشت شهروندان هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست. زنان و کودکان توسط ماموران امنیتی بـازداشت و از کمترین حقوق خود محروم هستند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ