کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت مولود صفایی، سومین عضو خانواده صفایی در زندان

۱۰ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


با بازداشت مولود صفایی، سه تن از اعضای خانواده صفایی در زندان اوین به سر می برند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳: مولود صفایی در روز سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳، پس از یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

مولود صفایی، متولد ۱۳۳۹، از تهران، متاهل و مادر چند فرزند است. او در روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به ۲۰۹ اوین منتقل و پس از مدتی با وثیقه از زندان قرچک آزاد شد. او توسط دادگاه انقلاب به«فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۳سال زندان محکوم شد که مدت ۳سال آن اجرایی است.

در سال ۹۱، توسط قاضی صلواتی از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۵سال زندان و اقامت اجباری در سمنان محکوم شد.

خانم صفایی، روز سه شنبه نهم مردادماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۳سال حبس خود، به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

مولود صفایی در تاریخ ۲۶خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و مدتی بعد با تودیع وثیقه از زندان قرچک آزاد شده بود.

زنان زندان لاکان رشت، افزایش زندان های شرکت کننده در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

محکومیت کامران رضایی فر، زهرا صفایی و فرزندانش به پنج سال زندان


۴سال حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام

وی نهایتا چندی بعد توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهاماتی از جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۴سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳سال حبس در خصوص او قابل اجرا است.

مولود صفایی، ۶۴ ساله و خواهر زهرا صفایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین است. مولود صفایی پیش‌تر نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود را داشته است.

خانم صفایی در سال ۹۱ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابولقاسم صلواتی به ۵سال حبس تعزیری و ۵سال اقامت اجباری در سمنان محکوم شده بود.

پدر خانم صفایی معروف به “حاجی صفایی” از بازاریان سرشناس تهران بوده که در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد. همسر خانم صفایی نیز ابراهیم سعیدی بود. وی که کارمند مخابرات بود نیز در سال ۱۳۶۳ اعدام شده بود.

زهرا صفایی زندانی سیاسی از دهه شصت تا کنون

زندانی سیاسی زهرا صفایی، متولد سال ۱۳۴۱ از تهران است. وی از زندانیان سیاسی دهه شصت می‌باشد که به دلیل هواداری از مجاهدین خلق مدت ۸ سال در دهه شصت در زندان‌های اوین و قزلحصار زندانی بوده است. پدرش حسنعلی صفایی (معروف به حاجی صفایی) از بازاریان خوشنام تهران و از زندانیان سیاسی در دوران دیکتاتوری پهلوی و حاکمیت ننگین ولایت فقیه بود که در سال ۶۰ در زندان اوین اعدام شد.

زهرا صفایی همراه با دخترش پرستو معینی پیش از این در اسفند ۹۸ در تهران بازداشت شدند.

او در دی ماه ۹۹ توسط قاضی شهمیرزادی در شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به خامنه ای و خمینی» به ۸ سال زندان محکوم شد.

زهرا صفایی مادر ۲فرزند است. وی همراه با دختر و پسرش پرستو و امیرمسعود معینی در روز ۲۲شهریورماه ۱۴۰۲، در منزل شخصی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ