کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

گزارشی از وضعیت زندانی سیاسی مهدی صالح یزدانی

۸ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی مهدی صالح یزدانی، در تاریخ ۱۲اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در زندان اوین دچار سکته قلبی شده و مدتی در بیمارستان بستری بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۸مردادماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی مهدی صالح یزدانی، دوران محکومیت ۱۰ساله خود در زندان اوین را می‌گذراند. وی در تاریخ ۲۷آذرماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش واقع در شهرک اندیشه شهریار بازداشت شد. دوران بازجویی او در یکی از بازداشتگاه‌های مخفی این نهاد انجام شد. زندانی سیاسی مهدی صالح یزدانی در این بازداشتگاه مخفی به مدت ۱۵روز تحت شکنجه قرار داشت. وی پس از اتمام بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

زندانی سیاسی مهدی صالح یزدانی، در دادسرای عمومی و انقلاب شهریار به اتهام محاربه از طریق تحریق بنای مسجد، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور تفهیم اتهام شد. دادگاه انقلاب شهریار این زندانی سیاسی را به ۱۰ سال حبس در زندان کهنوج محکوم کرده است. این پرونده به دلیل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

زندانی سیاسی مهدی صالح یزدانی، در تاریخ ۲۱فروردین ۱۴۰۲، به همراه چند زندانی سیاسی دیگر به زندان اوین منتقل شد. وی هم اکنون در بند۸ زندان اوین زندانی است.

زندانی سیاسی مهدی صالح یزدانی، در تاریخ ۱۲اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در زندان اوین دچار سکته قلبی شده و مدتی در بیمارستان بستری بود.

زندانی سیاسی مهدی صالح یزدانی متولد ۱۳۴۷متاهل و پدر یک دختر است. وی پیش از بازداشت راننده تاکسی بوده است.

اعدام یک زن در زندان پارسیلون خرم‌آباد

اتهام بغی به ۳زندانی سیاسی عقیدتی اهل سنت در زندان ارومیه

مقامات قضایی به منظور تحت فشار قراردادن روحی فرد بازداشتی و نزدیکان وی تلاش می‌کنند، زندانیان را در ابهام و بلاتکلیفی قرار دهند. به این منظور صدور حکم بازداشت کامل یا آزادی آنها را به تاخیر می‌اندازند.‌ آنها تلاش می‌کنند که با این کار خواسته‌های خود از جمله اعترافات اجباری را به زندانی تحمیل کنند.

پیش از دستگیر شدن به خانواده خود توضیح دهید که در صورت دستگیری شما، خبر دستگیری را رسانه ای کنند. چون با رسانه ای کردن خبر، بازجو نمیتواند هر کاری خواست با شما بکند.

بنا به تجربه مکرر، مأمورین به خانواده فرد بازداشتی فشار می آورند و یا آنها را تهدید می‌کنند که «سکوت» بهترین راه برای فشار کمتر به فرد بازداشـتی است. اما این حرف دروغ است و خانواده نبایستی فریب این حرف را بخورد و به خواسته بازجویان و مأمورین اطلاعاتی تن بدهد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ