کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی حمیدرضا سهل‌آبادی، خودکشی در اعتراض به پرونده‌سازی جدید

۳ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


مقامات قضایی در یک پرونده‌سازی جدید اقدام به برگزاری دادگاهی در تاریخ ۱۰تیرماه ۱۴۰۳، برای زندانی سیاسی حمیدرضا سهل‌آبادی و ۷متهم دیگر نموده است. با توجه به اتهامات مطروحه، این دادگاه می‌تواند زندان‌های طویل‌المدت برای وی در پی داشته باشد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۳مردادماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی حمیدرضا سهل‌آبادی در اعتراض به پرونده سازی جدید با بلعیدن قرص اقدام به خودکشی اعتراضی نمود. وی هم اکنون به بیمارستان لقمان منتقل شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ممنوع‌الملاقات است. مقامات امنیتی از ملاقات خانواده‌اش با وی ممانعت به عمل می‌آورند. این امر نگرانی آنها در مورد وضعیت جسمی زندانی سیاسی حمیدرضا سهل‌آبادی را افزایش داده است.

پیش از این در یک پرونده سازی وی در تاریخ ۶مرداد ۱۴۰۳، به شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود. خودکشی اعتراضی او نیز در این رابطه است.

زندانی سیاسی حمیدرضا سهل‌آبادی مردادماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۲۰۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کچویی تهران بابت اتهام تخریب اموال عمومی به ۲سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم شد. این حکم درآذرماه ۱۴۰۲، عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.

محکومیت پخشان عزیزی به اعدام

زجر و شکنجه میریوسف یونسی با ممانعت از اعزام برای جراحی

پرونده سازی جدید مقامات قضایی برای زندانی سیاسی حمیدرضا سهل‌آبادی

مقامات قضایی در یک پرونده‌سازی جدید اقدام به برگزاری دادگاهی در تاریخ ۱۰تیرماه ۱۴۰۳، برای وی و ۷متهم دیگر نموده است. شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، وی از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه نظام، تخریب اموال عمومی، بغی و عضویت در گروه‌های ضدنظام محاکمه نموده است. این دادگاه می‌تواند زندان‌های طویل‌المدت برای وی در پی داشته باشد.

زندانی سیاسی حمیدرضا سهل‌آبادی در سال ۱۳۸۸ نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

پرونده سازی و بازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر

پرونده سازی و تلاش برای زندانی کردن نفرات را می توان یک نمونه از بـازداشت خودسرانه دانست که مصداق نقض حقوق بشر توسط سران حکومت است. در ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است:

«هیچ‌کس را نباید خودسرانه دستگیر، توقیف یا تبعید کرد.»

جاوید رحمان در گزارش خود به تاریخ آبان ۱۴۰۲، به افزایش تعداد بـازداشت‌ها، اعدام‌ها و قتل‌های خودسرانه از سوی نیروهای امنیتی اشاره کرد. وی همچنین به اقدامات سران حکومت در سرکوب مخالفان اشاره کرد. سران حکومت برای ساکت کردن مخالفان از جمله وکلا ، مدافعان حقوق بشر و تمامی افرادی که حقوق بنیادی خود را طلب می‌کنند، از تهدید، زندان و… استفاده می‌کنند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ