کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

انتقال ۷زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام در زندان بیرجند

۲ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


در سایه بحران اقتصادی فلج‌کننده‌ ناشی از غارتگری سران حکومت، آمار اعدام‌ها در کشور به طور نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۲مردادماه ۱۴۰۳، دستکم ۷زندانی از جمله یک زندانی بلوچ در زندان بیرجند جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند. این انتقال روز یک‌شنبه ۳۱تیرماه ۱۴۰۳، انجام شد. یک تن از زندانیان منتقل شده امیر حمزه براهویی مجرد نام دارد. از هویت سایر نفرات اطلاعی در دست نیست. همه زندانیان در اتهاماتی مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

زندانی بلوچ محکوم به اعدام امیر حمزه براهوی مجرد، فرزند نورمحمد، متاهل و دارای ۲فرزند است. وی اهل شهرستان زابل و ساکن فضل‌آباد از توابع استان گلستان می‌باشد. او سال ۱۳۹۸ در شهر بیرجند به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و در دادگاه این شهرستان به اعدام محکوم شده است. این حکم به دلیل نقض‌های جدی در پرونده توسط دیوان عالی کشور به دادگاه هم عرض منتقل شد اما این دادگاه نیز وی را به اعدام محکوم کرده است. وی بارهای در دادگاه این اتهامات را رد کرده است.

محکومیت محمد حبیبی به ۶ماه و یک روز حبس

احضار متهم سیاسی عباسعلی رمضانی برای تحمل محکومیت

 افزایش آمار اعدام‌ها در روزها اخیر

در روزهای ۳۰و ۳۱ تیر ماه دستکم ۱۰ زندانی در زندان های عادل آباد شیراز، قزلحصار و دیزل آباد کرمانشاه اعدام شدند.

در سایه بحران اقتصادی فلج‌کننده‌ ناشی از غارتگری سران حکومت، آمار اعـدام‌ها در کشور به طور نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است. این موج اعـدام‌ها که عمدتاً جرائم مرتبط با مواد مخدر و قتل می‌باشد، در رابطه مستقیم با فقر و فساد اقتصادی است که کشور را فرا گرفته است.

آمار اعـدام‌ها در سال ۱۴۰۲، بالاترین آمار اعـدام در 8 سال گذشته بوده است. این آمار نشان‌دهنده تشدید روند خشونت دولتی است که به جای پاسخ به چالش‌های اقتصادی و اجتماعی متعددی که مردم با آن دست به گریبان هستند به اعـدام روی آورده است.

در حالی که سران حکومت تلاش می‌کنند افزایش اعـدام‌ها را به عنوان راه حلی برای مقابله با جرم و جنایت، به ویژه قاچاق مواد مخدر، نشان دهند، مردم معتقدند که این مجازات‌ها نه تنها بازدارنده نیستند، بلکه ریشه مشکلات را حل نمی‌کنند و صرفاً ابزاری برای سرکوب نارضایتی‌های عمومی و حفظ قدرت در دستان سران حکومت می‌باشد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ