کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بلاتکلیفی بیش از ۲ماهه فعال مدنی زرین تاج مشکین قلم

۲۹ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی زنان زندانی

با گذشت بیش از ۲ماه از بازداشت، فعال مدنی زرین‌تاج مشکین قلم، هنوز اتهامات وی توسط قوه قضاییه مشخص نشده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۹تیرماه ۱۴۰۳، بیش از ۲ماه از بازداشت و بلاتکلیفی فعال مدنی زرین‌تاج(پریوش) مشکین قلم می‌گذرد. این فعال مدنی در روز یک‌شنبه ۲۳اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. وی پس از پایان بازجویی‌ها در تاریخ ۸خرداد ۱۴۰۳، به بند زنان این زندان انتقال یافته است.

ماموران امنیتی در هنگام بازداشت مقداری از وسایل زرین‌تاج مشکین قلم، از جمله پرینتر را ضبط و با خود برده‌اند. با گذشت بیش از ۲ماه از بازداشت، هنوز اتهامات وی توسط قوه قضاییه مشخص نشده است. بی‌خبری از وضعیت وی باعث نگرانی خانواده او از سرنوشتش شده است.

زندان شیبان اهواز افزایش فشار بر زندانیان ، محرومیت از رسیدگی پزشکی، قطع آب و برق

زندانی سیاسی محمد ابوالحسنی، محرومیت از تمامی حقوق یک زندانی


وضعیت زنان زندانی سیاسی در زندان‌های قرون وسطایی حکومت

زنان زندانی سیاسی اولین قربانیان شکنجه در ایران به شمار می‌آیند. در حاکمیت دیکتاتوری مذهبی و زن‌ستیز، زنان زندانی همواره تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار داشته‌اند. در دهه ۶۰ بازجویان و شکنجه‌گران بر روی زندانیان سیاسی زن در زندان‌ها شکنجه‌های اعمال می‌کردند که حتی تصور آن هم سخت و باور کردنی نیست. برخی از این شکنجه‌ها عبارتند از:

شلاق و کتک زدن، درآوردن چشم از حدقه، آویزان کردن، کشیدن ناخن‌ ، فروبردن اجسام تیز در بدن، فروبردن فلزات داغ شده در بدن، تجاوز جنسی، بریدن اعضای بدن، سوزاندن و اعدام مصنوعی.

هم اکنون نیز مقامات و بازجویان به منظور در هم شکستن زندانیان سیاسی زن، با بلاتکلیف نگه داشتن و اضافه کردن حکم با اتهامات مبهم، انتقال به سلول‌های انفرادی تلاش می‌کنند که روحیه زنان زندانی سیاسی را در هم بشکنند.

سران حکومت با استفاده از قوه قضاییه با دادن حبس‌های طویل‌المدت و نامتناسب با اتهامات منتسبه تلاش می‌کند که روحیه زنان زندانی سیاسی را در هم بشکند. اما مقاومت اکثریت نزدیک به اتفاق آنها این تلاش سران حکومت را نقش برآب کرده است.

ممانعت از درمان و رساندن دارو به زنان زندانی سیاسی، شرایط وخامت بار بهداشتی و انباشت زندانیان به میزان فوق نامتعارف از دیگر مصادیق شکنجه در حق این زنان می باشد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ