کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان شیبان اهواز، انتقال زندانی سیاسی یوسف سواری به مکان نامعلوم

۱ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


یوسف سواری ابتدا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز منتقل شد و پس از ماه‌های شکنجه شدید پس از پایان بازجویی به زندان شیبان اهواز منتقل شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه اول مردادماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی یوسف سواری از زندان شیبان اهواز به مکان نامعلومی منتقل شده است. این انتقال روز جمعه ۲۹تیرماه توسط ماموران اطلاعاتی صورت گرفته است. تا این لحظه از علت انتقال وی از زندان شیبان اهواز اطلاعی در دست نیست.

یوسف سواری در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۷ در یورش نیروهای اطلاعات سپاه سوسنگرد به منزلش دستگیر شد. این نیروها حین دستگیری پدر و مادر وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ماموران اطلاعات با تحت فشار قرار دادن یوسف سواری و والدینش تلاش می‌کردند که از آنها بر علیه یکی از اعضای خانواده که در خارج از کشور است اعترافات تلویزیونی بگیرند.

وی ابتدا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز منتقل شد و پس از ماه‌های شکنجه شدید پس از پایان بازجویی به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

اعتصاب غذای ۲زندانی سیاسی در اعتراض به بلاتکلیفی در زندان لاکان رشت

اعدام دانیال کاظمی نژاد زندانی متهم به قتل عضو سپاه پاسداران در دیزل آباد کرمانشاه

شکنجه جسمی و روحی یوسف سواری جهت اخذ اعترافات اجباری

یوسف سواری به منظور اخذ اعترافات اجباری، مدت‌ها تحت شکنجه‌های جسمی و روحی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه قرار داشت و سپس به زندان شیبان اهواز منتقل شد. زندانی سیاسی یوسف سواری به مدت ۱۷ ماه بازداشت بود و در اسفندماه ۱۳۹۸ با تودیع وثیقه سنگین ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

وی در دادگاه انقلاب اهواز به یک سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شد. اتهام وی تبلیغ علیه نظام و ارتباط با گروه‌های معاند اعلام شده بود.

در تیرماه ۱۴۰۲ حکم یوسف سواری توسط دادگاه انقلاب اهواز به ۶ سال حبس و ۴ سال حبس تعلیقی تغییر یافت. این در حالی است در پرونده وی هیچ‌ سندی وجود ندارد و قاضی دادگاه تنها با استناد به اظهارات ماموران امنیتی حکم خود را صادر کرده است.

یوسف سواری ۳۴ ساله متاهل و دارای ۳ فرزند است. وی ساکن منطقه ابوحمیضه از توابع سوسنگرد است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ