کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان زابل، سرقت وسایل ضروری زندانیان بلوچ توسط رئیس و مدیر داخلی زندان

۲۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

مقامات زندان زابل پس از انتقال زندانیان بند۲ به بند ۵ که تازه تاسیس شده است از انتقال وسایلشان به این بند ممانعت به عمل آورده است زندانیان در این بند ۷عدد تلویزیون و ۵عدد یخچال داشته‌اند که توسط مقامات زندان به سرقت رفته است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۸تیر ۱۴۰۳، رئیس و مدیر داخلی زندان زابل اقدام به سرقت وسایل ضروری زندانیان بلوچ کرده‌اند. مقامات زندان زابل پس از انتقال زندانیان بند۲ به بند ۵ که تازه تاسیس شده است از انتقال وسایلشان به این بند ممانعت به عمل آورده است. این در حالی است که زندانیان در این بند هیچ امکاناتی ندارند. آنها زمانی که خواهان انتقال وسایل خود به این بند شده‌اند با ممانعت مقامات زندان زابل مواجه شده و به آنها گفته شده است که وسایل مورد نیاز را بایستی دوباره خریداری کنند.

زندانی سیاسی سردار شاهمرادی، ۱۸ماه بازداشت و بلاتکلیفی

زندانی سیاسی مجاهد کورکور، بیش از ۳ماه ممنوعیت از ملاقات و تماس در زندان شیبان اهواز

اخاذی از زندانیان و سرقت وسایل آنها

زندانیان در این بند ۷عدد تلویزیون و ۵عدد یخچال داشته‌اند که توسط مقامات زندان به سرقت رفته است. اخاذی مقامات از زندانیان در این زندان امری عادی است و کسی به شکایت‌های زندانیان رسیدگی نمی‌کند. در یک مورد دیگر فردی به نام میرکمک که مددکار زندان زابل است با سواستفاده از موقعیت شغلی خود از زندانیان سواستفاده و اخاذی می‌کند. وی با تهدید زندانیان به طولانی شدن و ادامه زندان از زندانیان تقاضای سکه، پول و گوسفند کرده است.

در یک مورد دیگر مدیر داخلی زندان زابل به منظور شکنجه زندانیان آنها را به اجبار در ساعت‌های گرم روز به هواخوری منتقل می‌‌کند.

شرایط فاجعه بار زندانیان در زندان‌ها

زندانیان در زندان های ایران شرایط فاجعه باری را تحمل می کنند و برخی از ایشان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست می دهند. اما به دلیل اختناق و سرکوب حاکم، اخبار مرگ آنها رسانه ای نمی‌شود. تنها موارد محدودی از این مرگ و میر زندانیان در رسانه ها اطلاع‌رسانی می شود.

سازمان عفو بین‌الملل در فروردین ماه سال ۱۴۰۲، در گزارش خود با عنوان در اتاق انتظار مرگ، مرگ‌ های در پی محرومیت از مراقبت‌ های پزشکی در زندان‌‌های ایران را اعلام کرد. به گفته عفو بین‌الملل، پرونده ۹۶ زندانی را در اختیار دارد که طی ۱۲ سال گذشته در اثر ممانعت عمدی از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی جان خود را از دست داده‌اند

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ