کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بلاتکلیفی بیش از ۱۰۰روزه متهمان سیاسی در زندان شیبان اهواز

۷ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از بازداشت جلال امانی نژاد و متهمان دیگر هنوز زمان مشخصی برای دادگاه و رسیدگی به وضعیت آنها مشخص نشده است. بنا به اطلاعات رسیده ۳خانم هم در این پرونده می‌باشند که اسامی آنها مشخص نیست

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۷مردادماه ۱۴۰۳، بازداشت و بلاتکلیفی شش متهم سیاسی امان جلالی‌نژاد، مهشید لطفی جعفر سلمان‌نژاد، مهدی معمار، راستین قنواتی و محمد سلامات در یک پرونده مشترک، در حالیکه سه تن از ایشان بیش از ۱۰۰ روز است که در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان شیبان اهواز می‌باشند. این زندانیان همگی در این پرونده مشترک به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام بازداشت شده‌اند.

با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از بازداشت این افراد، زمان مشخصی برای دادگاه و رسیدگی به وضعیت آنها مشخص نشده است. بنا به اطلاعات رسیده ۳خانم هم در این پرونده می‌باشند که اسامی آنها مشخص نیست.

امان جلالی‌نژاد معلم ساکن اهواز در تاریخ بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۳در ورودی شهر اهواز توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی ابتدا وی را به بازداشتگاه امنیتی منتقل کرده و پس از پایان بازجویی به بند قرنطینه زندان شیبان اهواز منتقل کردند. اخیر نیز وی را از بند قرنطینه زندان شیبان اهواز به بند امنیتی این زندان منتقل شده است.

در این مدت امان جلالی‌نژاد از حق دسترسی به وکیل محروم بوده و حتی با ثبت قرارداد وکالت، وی امکان ملاقات با وکیل خود را ندارد. این اقدام باعث شده که روند ارسال پرونده به دادگاه میسر نباشد.

امان جلالی‌نژاد معلم و نقاش شاغل در آموزش و پرورش استان خوزستان و ساکن اهواز است.

جعفرسلمان نژاد ۲۶ساله، راستین قنواتی، ۲۲ساله، مهشید لطفی ۲۱ساله و مهدی معمار دانشجوی رشته مکانیک همگی اهل اهواز هستند که به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

بازداشت و بلاتکلیفی ۵۰ روزه امان جلالی‌نژاد در زندان شیبان اهواز

هفتمین روز اعتصاب غذای ۲زندانی سیاسی حافظ فروحی و منوچهر فلاح در زندان لاکان رشت

بازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر

بـازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر توسط سران حکومت است. در ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است:

«هیچ‌کس را نباید خودسرانه دستگیر، توقیف یا تبعید کرد.»

دکتر جاوید رحمان در گزارش خود به تاریخ آبان ۱۴۰۲، به افزایش تعداد بـازداشت‌ها، اعدام‌ها و قتل‌های خودسرانه از سوی نیروهای امنیتی اشاره کرد. وی همچنین به اقدامات سران حکومت در سرکوب مخالفان اشاره کرد. سران حکومت برای ساکت کردن مخالفان از جمله وکلا ، مدافعان حقوق بشر و تمامی افرادی که حقوق بنیادی خود را طلب می‌کنند، از تهدید، زندان و… استفاده می‌کنند. حکومت ایران در بـازداشت شهروندان هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ