کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعتصاب غذای زندانی عقیدتی مظاهر حیدری در زندان شهرکرد

۱ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


پیش از این زندانی عقیدتی مظاهر حیدری که از دراویش گنابادی است در خردادماه ۱۴۰۳، نیز در اعتراض به بازداشت و پرونده‌سازی علیه خود، اقدام به اعتصاب غذا نموده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳، زندانی عقیدتی مظاهر حیدری در اعتراض به حکم صادره علیه وی اقدام به اعتصاب غذا کرد. این دومین مرتبه است که این زندانی عقیدتی اقدام به اعتصاب غذا می‌کند. پیش از این زندانی عقیدتی مظاهر حیدری که از دراویش گنابادی است در خردادماه ۱۴۰۳، نیز در اعتراض به بازداشت و پرونده‌سازی علیه خود، اقدام به اعتصاب غذا نموده بود.

روز شنبه ۱۹خرداد ۱۴۰۳، ماموران امنیتی با یورش به منزل وی درشهرکرد او را بازداشت نموده‌ بودند. مقامات قضایی ابتدا پرونده ۲سال پیش وی را علت بازداشت عنوان نمودند. اما پس از اعتراض مظاهر حیدری یک پرونده جدید برای وی در دادگاه انقلاب گشوده‌اند. وی پس از مدتی با وعده آزادی توسط مقامات قضایی و زندان شهرکرد به اعتصاب غذای خود پایان داد اما مجداد در روز ۳۱تیرماه ۱۴۰۳ در اعتراض به حکم جدید و مخالفت با تعلیق حکم بازداشت اقدام به اعتصاب غذا نموده است.

افزایش آمار زندانیان اعدام شده در زندان دیزل‌آباد به ۲تن

زندان شیبان اهواز، انتقال زندانی سیاسی یوسف سواری به مکان نامعلوم

فایل صوتی زندانی عقیدتی مظاهر حیدری و توضیح علت اعتصاب غذا

وی با انتشار یک فایل صوتی روند شکستن اعتصاب غذای نخستین خود و علت دومین اعتصاب غذای خود را بیان کرده است. وی در این فایل می‌گوید:

«من مظاهر حیدری هستم با توجه به اینکه در زندان شهرکرد در اعتصاب غذای خشک بسر می‌بردم طی چند مرحله در درمانگاه زندان منتقل شدم و در روزهای آخر به دلیل خونریزی معده و پایین بودن علائم حیاتی به بیمارستان هاجر شهرکرد منتقل شدم و طی چند روز درمان و تزریق سرم علائم حیاتی من بازگشت. در بیمارستان مسئولین زندان و مسئولین قضایی قول دادند در صورت شکستن اعتصاب غذای خود همه گونه همکاری را با من جهت آزادی انجام دهند و حکمی را به من ابلاغ کردند که طی آن ۳۲ماه حبس من مبنی بر تجمع علیه نظام رد شده بود و ۸ماه حکم جهت تبلیغ علیه نظام به من ابلاغ گردید. با توجه به اینکه حکم ناعادلانه بود و حتی در دادگاه تجدید نظر نیز حضور نداشته و همه حکم‌ها غیابی بوده اصرار کردند که اعتصاب غذای خود را پایان دهم و تسلیم به رای بزنم تا زودتر به تعلیقی من موافقت کنند و بعد ا زکشیدن یک سوم حبس خود مرا آزاد کنند. ولی متاسفانه زیر قول خود زدند و امروز ۳۱/ ۴/ ۱۴۰۳ حکمی مبنی بر مخالفت با تعلیقی من به من ابلاغ گردید. به همین خاطر من مجددا دست به اعتصاب غذا خشک و تر می‌زنم و تا روز مرگ یا آزادی خود اعتصاب غذای خود را نمی‌شکنم.»

بازداشت در اعتراضات خیابان گلستان

مظاهر حیدری از دراویش گنابادی و از دستگیر‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ است. وی پیش از این در اعتراضات خیابان گلستان هفتم تهران که در اعتراض به حصر خانگی دکتر تابنده قطب دراویش گنابادی بود، بازداشت شده بود. او بیش از این یک سال را در زندان فشافویه در بازداشت بسر برد. مظاهر حیدری در ۱۴مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در چابهار بازداشت شد. مقامات قضایی در تاریخ اول اسفندماه ۱۴۰۱ با قید وثیقه، وی را از زندان شهرکرد آزاد نمودند.

مظاهر حیدری متولد ۱۳۵۳ و پدر ۴فرزند است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ