کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی مجاهد کورکور، بیش از ۳ماه ممنوعیت از ملاقات و تماس در زندان شیبان اهواز

۲۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

رعنا کورکور خواهر این زندانی سیاسی پس از بازداشت در اوایل تیر ماه، از بازداشتگاه پاکدشت به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۸تیرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی مجاهد کورکور بیش از ۳ماه است که در زندان شیبان اهواز محروم از تماس و ملاقات با خانواده است. رعنا کورکور خواهر این زندانی سیاسی پس از بازداشت در اوایل تیر ماه، از بازداشتگاه پاکدشت به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

بر اساس گزارشات این زندانی سیاسی از ابتدای بازداشت، به شکل بسیار محدودی اجازه ملاقات با خانواده داشته و هم اکنون بیش از ۳ماه است که محروم از دیدار با خانواده و ملاقات است. خانواده او هیچ اطلاعی از وضعیت وی ندارند.

او پیش از این در بند ۸ زندان شیبان اهواز بوده است. زندانی سیاسی مجاهد کورکور که به اعدام محکوم شده در خرداد ۱۴۰۳، پس از ۴۵ روز نگهداری در انفرادی و شکنجه به بند عمومی بازگردانده شد. مجاهد کورکور طی این مدت تحت فشارهای روحی فوق طاقت انسانی بوده است.


در هفته منتهی به جمعه اول دیماه، شعبه ۳۹ دیوان‌عالی کشور، حکم اعدام عباس (مجاهد) کورکوری را تایید کرد.

بازداشت رعنا کورکور، پرونده ‌سازی جدید توسط مقامات وزارت اطلاعات

مجاهد کورکوری؛ گزارش آخرین وضعیت وی در زندان شیبان اهواز


دستگیری زندانی سیاسی مجاهد کورکور به منظور سرپوش گذاشتن بر جنایت نیروی انتظامی

زندانی سیاسی مجاهد کورکور روز ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در جریان حمله‌ نظامی مأموران امنیتی به خانه شخصی‌اش در روستای پرسیلا ایذه، مجروح و بازداشت شد. در روز ۲۹ آذر، مأمورین مسلح با ادوات نیمه‌سنگین نظامی و لشکرکشی گسترده به منزل او حمله کرده و با به رگبار بستن و منفجر کردن منزل ، حسین سعیدی و محمود احمدی را به قتل رسانده و ۲تن دیگر از جمله مجاهد کورکوری را مجروح و بازداشت کردند.

مقامات حکومتی با سناریوسازی، تلاش کردند که کشتار مردم توسط نیروی انتظامی در ایذه، از جمله قتل کیان پیرفلک ، را به گردن مجاهد کورکوری و دیگر جوانان این شهر بیندازند. این تلاش برای بدر بردن مامورانی است که در این جنایت دست داشته‌اند. پدر کیان پیرفلک اوایل سال جاری با انتشار ویدئویی اعلام کرد:

«من هیچ شکایتی از مجاهد کورکور و مردم ایذه نکرده و نخواهم کرد، چون‌که من و همسرم به چشم خود دیدیم نیروهای امنیتی، به فرماندهی عیدی علی‌پور، ماشین ما را به رگبار بستند، مرا زخمی کردند و پسرم را به قتل رساندند.»

رعنا کورکور خواهر زندانی سیاسی مجاهد کورکور که روز پنج‌شنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۳، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود با پرونده‌سازی مقامات قضایی و اطلاعاتی مواجه شد. او پس از بازجویی و پرونده سازی در بازداشتگاه اطلاعات پاکدشت به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

صدای این خواهر و برادر زندانی سیاسی باشیم.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ