کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعتصاب غذای مریم مهرابی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و محرومیت از حقوق زندانی

۲۷ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

مریم مهرابی در اواخر خردادماه ۱۴۰۳ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. آنها با حضور در منزل خانم مریم مهرابی، علاوه بر او، ۲فرزند خردسالش را نیز دستگیر کردند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۷تیرماه ۱۴۰۳، مریم مهرابی خواهر زندانی سیاسی محمود مهرابی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود و محرومیت از حقوق یک زندانی از جمله حق تماس و ملاقات، اقدام به اعتصاب غذا نموده است. به گزارش‌های رسیده مریم مهرابی بیش از ۲هفته است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وی هم‌ اکنون در زندان دولت‌آباد اصفهان زندانی است.

مریم مهرابی در اواخر خردادماه ۱۴۰۳ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. آنها با حضور در منزل خانم مریم مهرابی، علاوه بر او، ۲فرزند خردسالش را نیز بازداشت کردند. ماموران همچنین تمامی تلفن‌ها و وسایل الکترونیکی موجود در خانه (موبایل و کامپیوتر و لپ‌تاب) را نیز توقیف کرده و با خود برده‌اند.

بازداشت و بلاتکلیفی بیش از ۱۰۰ روزه فرزاد معظمی گودرزی

بازداشت نزدیک به ۱۰۰روزه میراکبر حسینی در زندان مرکزی تبریز


اعتراض به حکم اعدام برادرش محمود مهرابی

مریم مهرابی دراعتراض به حکم اعدام برادرش در فضای مجازی اعلام کرده بود در صورتی که حکم او شکسته نشود مقابل دفتر امام جمعه شهرستان مبارکه اصفهان خودسوزی اعتراضی انجام خواهد داد.

یک روز پس از بازداشت مریم مهرابی، سایت قوه قضاییه دلیل بازداشت وی را تلاش برای تحریک مردم به خشونت، جنگ و کشتار عنوان کرد. وی این اتهام را رد کرده و اعلام کرده که به حکم غیرانسانی اعدام برادرش اعتراض کرده است.

مریم مهرابی پس از بازداشت در اعتراض به محرومیت از حقوق یک زندانی از جمله حق تماس و ملاقات و بازداشت غیرقانونی خود اقدام به اعتصاب غذا نموده است. وی به دلیل نداشتن تماس تلفنی و ملاقات حضوری به شدت نگران وضعیت فرزندانش می‌باشد.

وضعیت جسمانی مریم مهرابی پس از اعتصاب غذا به وخامت گراییده و چندین بار به او سرم تزریق شده است.

در باره زندانی سیاسی محمود مهرابی

زندانی سیاسی محمود مهرابی در اردیبهشت ماه سال جاری توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان، به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد. صدور این حکم به اتهام «افسادفی‌الارض» علیه محمود مهرابی در حالی است که هیچ مصداق عینی در عمل‌کرد وی مبنی بر ارتکاب این فعل مجرمانه در عالم واقع وجود ندارد.

محمود مهرابی، زندانی سیاسی از بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۱)زندانی است. او مدت ۶ماه از ملاقات محروم بود و هم اکنون نیز با بیماری ریه ناشی از شکنجه و شرایط نامناسب زندان در دستگرد اصفهان محبوس است.

محمود مهرابی نخستین بار در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی پس از تلاش خانواده‌اش و تودیع وثیقه سنگین در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد. وی ساعاتی بعد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

افزایش اتهامات منتسبه به محمود مهرابی

اتهامات منتسبه «افساد فی الارض از طریق نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، تحریک غیرموثر نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظایف و تسلیم در فضای مجازی، تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت و توهین به خامنه‌ای و خمینی» می‌باشد.

شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در مبارکه در دی‌ماه ۱۴۰۲ به اتهامات منتسبه به وی «انتشار محتوای مجرمانه در رسانه‌ها و توهین به ائمه و مقدسات» را نیز اضافه کرد.

محمود مهرابی فارغ التحصیل مهندسی برق است که در پروژه قطار شهری اصفهان مبارکه مشغول به کار بود. وی پس از افشای فسادهای مالی و اخلاقی مسئولین شهری در تاریخ ۱۳۹۶ بازداشت شد. محمود مهرابی در زمان بازداشت تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشت

وی در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بار دیگر بازداشت و پس از مدتی آزاد شد. اما بلافاصله با گذشت کمتر از ۵ ساعت بار دیگر او را بازداشت کردند. بازپرس این پرونده بارهای وی را تهدید به مرگ کرده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ