کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

انتقال ۲زندانی به سلول انفرادی در زندان پارسیلون خرم‌آباد

۲۹ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

صدور حکم اعدام برای زندانیان با جرائم در ارتباط با مواد مخدر در حالی است که شواهد و مدارک متعددی وجود دارد که نشان‌دهنده نقش سپاه پاسداران و سران حکومت ایران در قاچاق مواد مخدر است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۹تیرماه ۱۴۰۳، دو زندانی در زندان پارسیلون خرم‌آباد از بند عمومی به سلول انفردای منتقل شده‌اند. هویت این ۲زندانی مشخص نیست اما گفته می‌شود به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده‌ بودند. زندانیان یاد شده روز پنج‌شنبه ۲۸تیرماه ۱۴۰۳، از بند عمومی به انفرادی منتقل شده‌ بودند. هنوز اطلاعی از سرنوشت این افراد در دست نیست. از ابتدای تیرماه تا کنون حداقل ۱۶ زندانی اعدام شده است.

اعدام زندانی سیاسی بلوچ ادریس جمشید‌زهی در زندان زاهدان

بازداشت و بلاتکلیفی بیش از ۲ماهه فعال مدنی زرین تاج مشکین قلم

اعدام زندانی سیاسی ادریس جمشید‌زهی

سحرگاه روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، یک زندانی سیاسی بلوچ به نام ادریس جمشیدزهی در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. او متهم بود که در سال ۱۳۹۶، یک فرمانده بسیج به نام سیدعبدالکریم سجادی را در ایرانشهر به قتل رسانده است. گفته می شود این فرد فرمانده بومی بسیج و سپاه در ایرانشهر و از دوستان قاسم سلیمانی بوده که در آن منطقه اقدام به عضوگیری جوانان منطقه برای رفتن به سوریه می‌کرده است.

از این فرد تحت عنوان «یادگار دوران مبارزه و تبعید مقام معظم رهبری در ایرانشهر» یاد شده است. وی در فروردی ۹۶، با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

نیاز دستگاه سرکوب به اعدام زندانیان

از خردادماه و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت، انتظار می رفت که آمار اعـدام در این ماه‌ها کاهش یافته و حتی به صفر برسد. اما دستگاه سرکوب حکومت حتی در این دوران نیز نتوانست اعـدام‌ها را متوقف کند. در تیرماه حداقل ۱۳زنـدانی اعـدام شده‌اند. رسانه‌های داخلی خبر بسیاری از این اعـدام‌ها را منتشر نکرده‌اند.

نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر

صدور حکم اعدام برای زندانیان با جرائم در ارتباط با مواد مخدر در حالی است که شواهد و مدارک متعددی وجود دارد که نشان‌دهنده نقش سپاه پاسداران و سران حکومت ایران در قاچاق مواد مخدر است.

سران سپاه با استفاده از درآمد هنگفت آن هزینه‌های سرکوب مردم در داخل و صدور جنگ افروزی در خاورمیانه را تهیه می‌کند.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) درسال ۲۰۰۸ طی گزارشی اعلام کرد که سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر به اروپا نقش دارد. در سال 2011، نیز اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به دلیل نقش‌آفرینی در قاچاق مواد مخدر تحریم کرد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ