کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعدام یک زندانی در زندان لاکان رشت

۲۹ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


در تیرماه حداقل ۱۸ زندانی اعـدام شده‌اند. رسانه‌های داخلی خبر بسیاری از این اعـدام‌ها را منتشر نکرده‌اند 

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان لاکان رشت اعدام شد. این زندانی طاهر صادقی نام دارد و ۳سال پیش به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. حکم اعدام این زندانی در بامداد روز چهارشنبه ۲۷تیرماه ۱۴۰۳، در محوطه زندان لاکان رشت به مرحله اجرا درآمد. خبر اعدام این زندانی تا کنون از سوی رسانه‌های داخلی و یا سایت‌های وابسته به قوه قضاییه منتشر نشده است.

اعدام یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی زاهدان

اعدام یک جوان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان و دو زندانی در زندان لاکان رشتسحرگاه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ، یک زندانی سیاسی بلوچ به نام ادریس جمشیدزهی در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. او متهم بود که در سال ۱۳۹۶، یک فرمانده بسیج به نام سیدعبدالکریم سجادی را در ایرانشهر به قتل رسانده است. گفته می شود این فرد فرمانده بومی بسیج و سپاه در ایرانشهر و از دوستان قاسم سلیمانی بوده که در آن منطقه اقدام به عضوگیری جوانان منطقه برای رفتن به سوریه می‌کرده است.

از این فرد تحت عنوان «یادگار دوران مبارزه و تبعید مقام معظم رهبری در ایرانشهر» یاد شده است. وی در فروردی ۹۶، با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

اعدام یک زندانی در زندان گرگان

پیش از این یک زندانی در زندان مرکزی زنجان اعـدام شد. این زندانی که علی عزتی نام داشت بامداد روز شنبه ۱۶تیرماه ۱۴۰۳، در محوطه زندان زنجان اعـدام شد. علی‌ عزتی ۴۵ساله، پدر ۲فرزند، پیش از بازداشت کشاورز بود. وی نزدیک به ۳سال پیش به اتهام مربوط به مواد مخدر بازداشت و در دادگاه به اعـدام محکوم شده بود.

اعـدام ۲زندانی در زندان گرگان

سحرگاه روز یک‌شنبه ۱۷تیرماه ۱۴۰۳، حکم اعدام ۲زندانی در زندان گرگان به مرحله اجرا درآمد. این دو زندانی مصطفی حسینی ۴۱ساله و حاتم شهیدی ۳۸ ساله بودند. آنها در یک پرونده مشترک با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بودند. این ۲زندانی اعـدام شده ۳سال پیش بازداشت و توسط دادگاه به اعـدام محکوم شدند. حاتم حسینی پیش از بازداشت راننده بود و با خودروی نیسان خود به باربری مشغول بود.

نیاز دستگاه سرکوب به اعـدام زندانیان

از خردادماه و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت، انتظار می رفت که آمار اعـدام در این ماه‌ها کاهش یافته و حتی به صفر برسد. اما دستگاه سرکوب حکومت حتی در این دوران نیز نتوانست اعـدام‌ها را متوقف کند. در تیرماه حداقل ۱۸ زندانی اعـدام شده‌اند. رسانه‌های داخلی خبر بسیاری از این اعـدام‌ها را منتشر نکرده‌اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ